МВР

Дирекция "НС 112"

 

112 в България

Националната система 112 включва шест центъра за приемане и обслужване на спешни повиквания към телефон 112, които са изградени във всеки от районите за планиране, определени със закона за регионалното развитие – София, Русе, Монтана, Бургас, Кърджали и Варна.

Пилотният образец на телефон 112 стартира през юли 2007 г. в столицата. С неговото разширение от 3 юли 2008 г. той обхвана и областите София, Софийска, Кюстендил, Перник и Благоевград. От 3 юли 2008 г. в реална експлоятация е център 112 – Русе, който обслужва областите Русе, Силистра, Разград, Велико Търново и Габрово. Центъровете 112 в Монтана и Бургас отвориха врати на 28 август 2008 г. и обслужват Северозападния район за планиране (областите Монтана, Враца, Видин, Плевен и Ловеч) и Югоизточен район на планиране (областите Бургас, Сливен, Стара Загора и Ямбол). Със стартирането на районните центръве 112 в Кърджали и Варна на 30 септември 2008 г., телефон 112 в България има 100% национално покритие и е достъпен от всяка точка на страната.

Центровете 112 са взаимно заменяеми. Системата е 100% хомогенна, което прави възможно всеки център да приема повиквания от всяка точка в страната (включително географски области извън съответния район за планиране). Гражданите се обслужват по един и същ начин във всички центрове, което прави системата 112 много гъвкава в два случая. Първо, ако няма свободни оператори в един център, обажданията се пренасочват автоматично към свободни оператори в друг център. Второ, ако един от центровете не е достъпен поради повреда, обажданията към него се пренасочват към друг център.

Данните за местоположението на повикващия се предоставят от телекомуникационните оператори. В центровете 112 се получава информация за местоположението на повикващия автоматично в момента на приемане на повикването от оператор (call taker), чрез “push” метод. Точността за мобилните оператори е на ниво клетка.

Единният телефонен номер 112 беше въведен успоредно със съществуващите национални номера за спешни повиквания, които ще продължат да функционират, докато 112 стане популярен сред българските граждани. Въвеждането на 112 максимално улеснява хората, защото спестява време, ресурс и при нужда те трудно се ориентират кой от спешните номера 150, 160, 165 или 166 да изберат. В системата 112 са включени Министерството на вътрешните работи – Полиция, Пожарна безопасност и защита на населението; Министерството на здравеопазването - Спешна медицинска помощ и НМКЦ; Министерството на транспорта - Морска администрация „Морско спасяване” и Български червен кръст - Планинска спасителна служба.

От юли 2007 г. телефон 112 в България има национален символ - запазен графичен знак, визуализиращ по високохудожествен начин представата за осъществяване на бързи контакти при възникване на извънредни ситуации. Логото на телефон 112 е на младия графичен дизайнер Георги Павлов от Сливен и е избрано измежду 120 проекта на 53 автори.

Районен Център 112 - Монтана

Районен Център 112 - Русе

Районен Център 112 - Варна

Районен Център 112 - София

Районен Център 112 - Кърджали

Районен Център 112 - Бургас

От 30 септември 2011 г. спешните повиквания от телефони 150, 160 и 166 - Спешна медицинска помощ, Полиция и Пожарна безопасност и защита на населението - са пренасочени към телефон 112. Те продължават да функционират, но когато бъдат набирани, обажданията постъпват в центровете 112.

Новини

Зам.-министърът на вътрешните работи Стефан Балабанов: МВР ще продължи да подпомага развитието на системата 112

 

МВР ще продължи да подпомага развитието на системата 112 с нови техонологии и решения, които да гарантират живота и здравето на хората.  Увеличаването на сигналите към 112 се обяснява с високите изисквания на българските граждани към нашето министерство. Всеки един сигнал подаден към полицията незабавно се обработва и започва работа. Това каза зам.-министърът на вътрешните работи Стефан Балабанов при откриване на Европейския ден на телефон 112.

За бъдещата платформа на 112 говори директорът на Национална система 112 Цветомир Цеков. Той съобщи, че новата система ще позволи въвеждането на нови функционалности и услуги  - видео, текст в реално време, следващо поколение eCall, въвеждане на Reverse 112 (системи за масово оповестяване и връзката им с ЕЕНСП 112), достъп до 112 от онлайн платформи и други, чрез които Националната система 112 ще повиши качеството на предоставената услуга, ще осигури много по-добра комуникация и по-бърз достъп до информация в реално време, което ще оптимизира разходите и ресурсите и на службите за спешно реагиране.

За образцово изпълнение на служебните задължения с грамоти от административния секретар на МВР бяха отличени  четирима служители от ДНС 112 и осем от директора на Национална система 112 Цветомир Цеков.

С новите технически решения и предизвикателства пред следващото поколение 112 гостите запозна Малвина Биримирска, началник на РЦ 112 София. Председателят на младежката организация на Съюза на глухите в България Росица Караджова сподели опита и очакванията към услугата достъп на хора със слухови и/или говорни проблеми до телефон 112.

Празникът уважиха зам.-министърът на здравеопазването д-р Бойко Пенков, кметът на София Йорданка Фандъкова, зам.-министърът на вътрешните работи Милко Бернер, административният секретар на МВР Бойко Славчев, началникът на кабинета на министъра на вътрешните работи Михаил Златанов, директорът на ГДПБЗН главен комисар Николай Николов, председателят на БЧК д-р Христо ГРИГОРОВ, генералният директор на БЧК проф. д-р Красимир ГИГОВ, директори и представители на МВР, МЗ, МИТС, Изпълнителна агенция по горите, ЦСМП София, БЧК, АПИ, Съюз на глухите в България и др.

През 2019 г. в Националната система 112 са приети 3 821 535 повиквания, от които 2 011 050 с конкретни искания на граждани за оказване на помощ (реални сигнали). Към службите за спешно реагиране са изпратени 1 423 119 инцидента.

Запазва се тенденцията за увеличение на относителния дял на регламентираните повиквания от общия брой приети повиквания – 52% за 2018 г. и 53% за 2019 г. Това се дължи на повишената култура на ползване на услугата 112 и на намаления брой нерегламентирани повиквания, вследствие на предприетите мерки от ДНС 112 и СДВР/ОДМВР за търсене на отговорност и издаване на наказателни постановления на граждани, които злоумишлено използват телефон 112.

11 фев 2020

Заместник-министър Милко Бернер откри кръгла маса „Подготовка за внедряването на системи за обществено оповестяване в Европа“

Заместник-министърът на вътрешните работи Милко Бернер откри кръгла маса на тема „Подготовка за внедряването на системи за обществено оповестяване в Европа“. Събитието се организира от ГД „Пожарна безопасност и защита на населението“, дирекция „Национална система 112“ и Европейската асоциация на спешните номера в Брюксел.

Форумът представя иновативни технически решения в светлината на новоприетия Европейския кодекс за електронни съобщения, чийто законодателен пакет предвижда внедряване на задължителни системи за общественото осведомяване при извънредни ситуации в страните-членки до 2022 г.

За значението, обхвата и очакваните резултати от внедряването на системи за обществено оповестяване у нас говориха зам.-министър Милко Бернер, директорът на ГД „Пожарна безопасност и защита на населението“ главен комисар Николай Николов и директорът на „Национална система 112“ Цветомир Цеков.

Контекста и целите на системите за обществено оповестяване в Европа представиха г-н Беноа Вивие и г-жа Марта Силва от Европейската асоциация на спешните номера.

Водещи фирми презентираха иновативни технически решения в областта на общественото осведомяване. В дискусията участие взеха представители на ГД „Пожарна безопасност и защита на населението“, ГД „Национална полиция“,  дирекции „Комуникационни и информационни системи“ и „Национална система 112“, Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията, Комисия за регулиране на съобщенията, ДА „Електронно управление“ и националните мобилни оператори.

10 дек 2019

О Б Я В А З А Р А Б О Т А

В Дирекция “Национална система 112” – МВР е вакантна 1 /една/ щатна бройка за длъжността „оператор" в център за обаждания“ със средно образование за лица работещи по трудово правоотношение на основание чл.67, ал.1, т.1 от Кодекса на труда, както следва:

Отдел „Районен център 112" –  Варна

сектор „Приемане на спешни повиквания”

- оператор, център за обаждания, средно образование – 1 /една/ щатна бройка.

І. Кандидатите за заемане на длъжността „оператор, център за обаждания“, /ЛРТП/ със средно образование, трябва да отговарят на следните общи и специфични изисквания:

ОБЩИ ИЗИСКВАНИЯ:

- Да  имат  българско гражданство;

- Да не са осъждани за умишлено престъпление от общ характер, независимо от реабилитацията;

- Да не са привлечени, като обвиняеми или да не са подсъдими за умишлено престъпление от общ характер;

СПЕЦИФИЧНИ ИЗИСКВАНИЯ:

  1. Минималнo образование – средно;
  2. Допълнителна квалификация: компютърна грамотност (владеене на Microsoft Windowsи Office), умение за компютърна текстообработка на минимум 120 символа в минута;
  3. Минимален професионален стаж - не се изисква.

ОСНОВНИ ДЛЪЖНОСТНИ ЗАДЪЛЖЕНИЯ

  1. Познава и използва функционалните възможности на информационно-комуникационната система на НС 112.
  2. Приема спешни повиквания на ЕЕН 112, събира пълната и необходима информация за събитието, въвежда данните в база данни на компютърната система, класифицира повикването по код и предава електронния картон на координатор за последващи действия.
  3. Проверява истинността на информацията, съгласно действащите инструкции.
  4. Осъществява конферентна връзка с дежурните в службите за спешно реагиране, съгласно действащите указания.
  5. Консултира се с координатор при обслужване на специфични сигнали.
  6. Прилага техники за бързо писане при обработване на инцидентите.

 ІІ. Основно трудово възнаграждение:

За длъжността „оператор, център за обаждания“ със средно образование – месечна заплата в размер на 708 /седемстотин и осем/ лева за длъжност. Върху заплатата за длъжност се начислява и добавка за работа в МВР в размер на 5 %, с което се формира основната заплата.

ІІІ. Желаещите лица да работят по трудово правоотношение, следва да подадат ограничен набор документи за работа до 20.12.2019 г. включително, както следва:

1. Заявление /по образец/.

2. Анкетна карта /по образец/.

3. Автобиография /собственоръчно написана/.

4. Копие на лична карта /да пише вярно с оригинала и подпис/.

5. Нотариално заверено копие от диплома за завършено образование /при издадена диплома от чуждестранно учебно заведение – удостоверение за признато образование/.

ІV. Място за подаване на документи – всеки работен ден от 09,00 ч. до 12,00 ч. и 13,00 ч. до 16,00 часа на посочения адрес: гр. Варна, отдел „Районен център 112“- Варна при ДНС 112-МВР, ул. „Д-р Лудвиг Заменхов“ № 38.
С подалите заявления лица ще се проведе събеседване, като същите ще бъдат предварително информирани за мястото и часа на провеждането му.

Поканените за сключване на трудови договори лица, следва да представят удостоверителни документи за назначаване в МВР на посочените позиции.

Лицата ще бъдат уведомени допълнително.

За допълнителна информация: отдел “Човешки ресурси, правно осигуряване и административно обслужване” на ДНС 112 - МВР – тел. 02/960-10-327.

03 дек 2019

Координация между телефон 112 и Пето РУ помогна за залавяне на 56-годишен мъж

Навременно подаден сигнал от гражданин и осъществена координация между телефон 112 и Пето РУ помогна за залавяне на 56-годишен мъж

Тази сутрин в 8:20 ч. на спешния телефон 112 постъпва сигнал от мъж, който съобщава, че на ул. „Резбарска“ в столицата мъж изхвърля на пясъчник човешко тяло. Обаждащият се наблюдавал случващото се от апартамента си и дал пълно описание на извършителя и автомобила му. Оператор от 112 осъществява незабавна конферентна връзка между подаващия сигнала и дежурния на столичното Пето РУ. Още в хода на разговора, на местопроизшествието се отзовава екип на Пето РУ, който задържа 56-годишният мъж. Минути по-късно е установена  и изхвърлената жена, която е отказала медицинска помощ. Според първоначалните данни двамата се скарали след употреба на алкохол. По случая е заведена преписка.

26 ное 2019

Как работи телефон 112

Кога звъним на 112