МВР

Дирекция "НС 112"

 

112 в България

Националната система 112 включва шест центъра за приемане и обслужване на спешни повиквания към телефон 112, които са изградени във всеки от районите за планиране, определени със закона за регионалното развитие – София, Русе, Монтана, Бургас, Кърджали и Варна.

Пилотният образец на телефон 112 стартира през юли 2007 г. в столицата. С неговото разширение от 3 юли 2008 г. той обхвана и областите София, Софийска, Кюстендил, Перник и Благоевград. От 3 юли 2008 г. в реална експлоятация е център 112 – Русе, който обслужва областите Русе, Силистра, Разград, Велико Търново и Габрово. Центъровете 112 в Монтана и Бургас отвориха врати на 28 август 2008 г. и обслужват Северозападния район за планиране (областите Монтана, Враца, Видин, Плевен и Ловеч) и Югоизточен район на планиране (областите Бургас, Сливен, Стара Загора и Ямбол). Със стартирането на районните центръве 112 в Кърджали и Варна на 30 септември 2008 г., телефон 112 в България има 100% национално покритие и е достъпен от всяка точка на страната.

Центровете 112 са взаимно заменяеми. Системата е 100% хомогенна, което прави възможно всеки център да приема повиквания от всяка точка в страната (включително географски области извън съответния район за планиране). Гражданите се обслужват по един и същ начин във всички центрове, което прави системата 112 много гъвкава в два случая. Първо, ако няма свободни оператори в един център, обажданията се пренасочват автоматично към свободни оператори в друг център. Второ, ако един от центровете не е достъпен поради повреда, обажданията към него се пренасочват към друг център.

Данните за местоположението на повикващия се предоставят от телекомуникационните оператори. В центровете 112 се получава информация за местоположението на повикващия автоматично в момента на приемане на повикването от оператор (call taker), чрез “push” метод. Точността за мобилните оператори е на ниво клетка.

Единният телефонен номер 112 беше въведен успоредно със съществуващите национални номера за спешни повиквания, които ще продължат да функционират, докато 112 стане популярен сред българските граждани. Въвеждането на 112 максимално улеснява хората, защото спестява време, ресурс и при нужда те трудно се ориентират кой от спешните номера 150, 160, 165 или 166 да изберат. В системата 112 са включени Министерството на вътрешните работи – Полиция, Пожарна безопасност и защита на населението; Министерството на здравеопазването - Спешна медицинска помощ и НМКЦ; Министерството на транспорта - Морска администрация „Морско спасяване” и Български червен кръст - Планинска спасителна служба.

От юли 2007 г. телефон 112 в България има национален символ - запазен графичен знак, визуализиращ по високохудожествен начин представата за осъществяване на бързи контакти при възникване на извънредни ситуации. Логото на телефон 112 е на младия графичен дизайнер Георги Павлов от Сливен и е избрано измежду 120 проекта на 53 автори.

Районен Център 112 - Монтана

Районен Център 112 - Русе

Районен Център 112 - Варна

Районен Център 112 - София

Районен Център 112 - Кърджали

Районен Център 112 - Бургас

От 30 септември 2011 г. спешните повиквания от телефони 150, 160 и 166 - Спешна медицинска помощ, Полиция и Пожарна безопасност и защита на населението - са пренасочени към телефон 112. Те продължават да функционират, но когато бъдат набирани, обажданията постъпват в центровете 112.

Новини

ОБЯВА ЗА РАБОТА

В Дирекция “Национална система 112” – МВР са вакантни 6 /шест/ щатни бройки за длъжността „оператор, център за обаждания“ със средно образование за лица работещи по трудово правоотношение на основание чл.67, ал.1, т.1 от Кодекса на труда, както следва

Отдел „Районен център 112„  – София

сектор „Приемане на спешни повиквания”

- оператор, център за обаждания, средно образование – 6 /шест/ щ.бр.

І. Кандидатите за заемане на длъжността „оператор, център за обаждания“, /ЛРТП/ със средно образование, трябва да отговарят на следните общи и специфични изисквания:

ОБЩИ ИЗИСКВАНИЯ:

- Да са пълнолетни;

- Да  имат  българско гражданство;

- Да не са осъждани за умишлено престъпление от общ характер, независимо от реабилитацията;

- Да не са привлечени, като обвиняеми или да не са подсъдими за умишлено престъпление от общ характер;

- Да отговарят на медицинските изисквания за работа в МВР, определени с наредба на министъра на вътрешните работи.

СПЕЦИФИЧНИ ИЗИСКВАНИЯ:

  1. Минималнo образование – средно;
  2. Допълнителна квалификация: компютърна грамотност (владеене на Microsoft Windows  и Office), умение за компютърна текстообработка на минимум 120 символа в минута;
  3. Минимален професионален стаж - не се изисква.

ОСНОВНИ ДЛЪЖНОСТНИ ЗАДЪЛЖЕНИЯ

  1. Познава и използва функционалните възможности на информационно-комуникационната система на НС 112.
  2. Приема спешни повиквания на ЕЕН 112, събира пълната и необходима информация за събитието, въвежда данните в база данни на компютърната система, класифицира повикването по код и предава електронния картон на координатор за последващи действия.
  3. Проверява истинността на информацията, съгласно действащите инструкции.
  4. Осъществява конферентна връзка с дежурните в службите за спешно реагиране, съгласно действащите указания.
  5. Консултира се с координатор при обслужване на специфични сигнали.
  6. Прилага техники за бързо писане при обработване на инцидентите.

ІІ. Основно трудово възнаграждение:

 За длъжността „оператор, център за обаждания“ със средно образование – месечна заплата в размер на 644 /шестстотин  четиридесет и четири/ лева за длъжност. Върху заплатата за длъжност се начислява и добавка за работа в МВР в размер на 5 %, с което се формира основната заплата.

ІІІ. Желаещите лица да работят по трудово правоотношение, следва да подадат ограничен набор документи за работа до 02.08.2018 г., както следва:

1. Заявление /по образец/.

2. Анкетна карта /по образец/.

3. Автобиография /собственоръчно написана/.

4. Копие на лична карта /да пише вярно с оригинала и подпис/.

5. Нотариално заверено копие от диплома за завършено образование /при издадена диплома от чуждестранно учебно заведение – удостоверение за признато образование/.

ІV. Място за подаване на документи – всеки работен ден от 09,00 ч. до 12,00 ч. и 13,00 ч. до 16,00 часа на посочените адреси:

  • отдел „Районен център 112“ - София – гр. София, ул. ”Никола Габровска” № 30, ет.1, стая 107, отдел „Човешки ресурси, правно осигуряване и административно обслужване“.

С подалите заявления лица ще се проведе събеседване, като същите ще бъдат предварително информирани за мястото и часа на провеждането му.

 Поканените за сключване на трудови договори лица, следва да представят удостоверителни документи за назначаване в МВР на посочените позиции.

 Лицата ще бъдат уведомени допълнително.

За допълнителна информация: отдел “Човешки ресурси, правно осигуряване и административно обслужване” на ДНС 112 - МВР – тел. 02/960-10-327.

 

16 юли 2018

О Б Я В А З А Р А Б О Т А

В Дирекция “Национална система 112” – МВР е вакантна 1/една/ щатна бройка за длъжността „системен оператор, той и секретар“ в отдел „Човешки ресурси, правно осигуряване и административно обслужване“,  със средно образование лице работещо по трудово правоотношение на основание чл.67, ал.1, т.1 от Кодекса на труда, както следва:

  1. Дирекция „Национална система 112“-МВР

отдел „Човешки ресурси, правно осигуряване и административно обслужване“

- „системен оператор, той и секретар“, средно образование – 1 /една/ щ.бр.

І. Кандидатите за заемане на длъжността „системен оператор, той и секретар“, /ЛРТП/ със средно образование, трябва да отговарят на следните общи и специфични изисквания:

ОБЩИ ИЗИСКВАНИЯ:

- Да са пълнолетни;

- Да  имат  българско гражданство;

- Да не са осъждани за умишлено престъпление от общ характер, независимо от реабилитацията;

- Да не са привлечени, като обвиняеми или да не са подсъдими за умишлено престъпление от общ характер;

СПЕЦИФИЧНИ ИЗИСКВАНИЯ:

1. Минимално образование – средно образование;

2. Минимален  професионален стаж  – не се изисква; 

3. Разрешение за достъп до класифицирана информация до ниво, определено в списъка по чл. 37, ал. 1 от Закона за защита на класифицираната информация.

ОСНОВНИ ДЛЪЖНОСТНИ ЗАДЪЛЖЕНИЯ

  1. Организира и отговаря за качественото изпълнение на възложените задачи, в съответствие с изискванията на нормативните актове и ръководни документи на МВР и ДНС 112 -  МВР.
  2. Извършва техническа работа при изготвянето на обобщени информации, анализи, доклади, справки и други.
  3. Докладва постъпила кореспонденция за резолюция от ръководителя на организационната единица.
  4. Получава и предава по установения ред предназначените за ръководството и служителите документи и преписки.
  5. Подпомага дейността по контрола на изпълнение на задачите и докладва на ръководителя на организационната структура.
  6. Координира, контролира и осигурява организирането, провеждането и протоколното обслужване на работни срещи в ДНС 112 - МВР.
  7. Участва в регистрирането, обработката и придвижването на входяща и изходяща кореспонденция чрез автоматизирана деловодна система.
  8. Работи с електронните комуникации в ДНС 112 / електронна поща /.
  9. Осъществява телефонните и телефаксни връзки с директора на ДНС 112 - МВР.
  10. Подготвя документи възложени от директора на ДНС 112 – МВР.

ІІ. Основно трудово възнаграждение:

За длъжността „системен оператор, той и секретар“ в отдел „Човешки ресурси, правно осигуряване и административно обслужване“, със средно образование – месечно, в размер на 636 /шестстотин тридесет и шест/ лева за длъжност. Върху заплатата за длъжност се начислява и добавка за работа в МВР в размер на 5 %, с което се формира основната заплата.

ІІІ. Желаещите лица да работят по трудово правоотношение, следва да подадат ограничен набор документи за работа, както следва:

1. Заявление /по образец/.

2. Анкетна карта /по образец/.

3. Автобиография /собственоръчно написана/.

4. Копие на лична карта /да пише вярно с оригинала и подпис/.

5. Нотариално заверено копие от диплома за завършено образование /или при издадена диплома от чуждестранно учебно заведение – удостоверение за признато образование/.

ІV. Място за подаване на документи – всеки работен ден от 09,00 ч. до 12,00 ч. и 13,00 ч. до 16,00 часа на посочения адрес:

-  Дирекция „Национална система 112“ - МВР, гр. София, ул. ”Никола Габровски” № 30.

С подалите заявления лица ще се проведе събеседване, като същите ще бъдат предварително информирани за мястото и часа на провеждането му.

Поканените за сключване на трудови договори лица, следва да представят удостоверителни документи за назначаване в МВР на посочените позиции.
Лицата ще бъдат уведомени допълнително.

За допълнителна информация: отдел “Човешки ресурси, правно осигуряване и административно обслужване” на ДНС 112 - МВР – тел. 02/960-10-327.

 

30 май 2018

Млади художници рисуваха бедствия и телефон 112

„Платната на младите таланти демонстрират не само познаване на изънредните ситуации, но и начините за справяне с тях. Темата за реакция при различни бедствия е дълбоко осмислена и пресъздадена по високохудожествен и въздействащ начин”.

Това каза главен инспектор Николай Николов от СД „Пожарна безопасност и защита на населението” – МВР при откриване на Областния конкурс за детска рисунка „С очите си видях бедата”, организиран от СД „Пожарна безопасност и защита на населението” – МВР в партньорство с МОН и БЧК.

Експозицията включва творби на 42 призьори, които днес бяха наградени на официална церемония в Националния дворец на децата. Сред най-малките първа награда грабна Никола Димитров от 199 ДГ „Сарагоса”, чиято творба визуализира  търсенето и получаването на помощ при пожар в жилищна сграда посредством телефона за спешни повиквания 112.

Събитието уважиха експерти от МОН, Държавната агенция за бежанците, РУО София-град, Дирекция „Национална система 112” – МВР, БЧК, педагози от столични училища и детски градини.

18 май 2018

Зам.-министър Красимир Ципов: Усилията, които екипът на телефон 112 полага, гарантират максимална защита на гражданите

Усилията, които екипът на телефон 112 полага за поддържането на ефективна система за реагиране при извънредни ситуации, са от ключово значение за успешното им овладяване и гарантират максимална защита на гражданите.

Усилията, които екипът на телефон 112 полага за поддържането на ефективна система за реагиране при извънредни ситуации, са от ключово значение за успешното им овладяване и гарантират максимална защита на гражданите. Това каза при откриването на Европейския ден на телефон 112 зам. - министърът на вътрешните работи Красимир Ципов. Той пожела на служителите от Национална система 112 да бъдат все така отдадени на високохуманната кауза, на която са се посветили.

В обръщение към колегите си директорът на ДНС 112 Цветомир Цеков припомни, че тази година Националната система 112 ще отбележи десетгодишнината от старта на пълното национално покритие на спешния телефон у нас и маркира успехите и предизвикателствата пред системата. Приветствие към участниците и гостите на празника поднесе началникът на кабинета на заместник министър-председателя по икономическата и демографската политика Валери Симеонов г-жа Марияна Николова.

За професионализъм и бърза реакция при предаване на спешни сигнали с грамоти от административния секретар на МВР бяха отличени служителите от ДНС 112 Денис Карамехмедов, Стоян Вълев, Стилян Велчев, Антония Бянова и Иванка Кехайова.

С новите технически решения и предизвикателства пред системата 112 гостите запозна Констанца Бойкова, главен експерт в ДНС 112 - въвеждането на приложението за разширена мобилна локация, разработено от Гугъл, комуникации чрез социалните мрежи, използването на дронове, възможност за видеовръзка с телефон 112 и други.

Европейският ден н телефон 112 беше отбелязан с демонстрация на силите и средствата на спасителните служби. Беше симулиран пожар в сградата на ПБЗН и отработването на три сигнала на телефон 112. Последователно на мястото на инцидента пристигнаха екипи на Полицията, ПБЗН, ЦСМП-София, БЧК и Столична община, които оказаха помощ и транспортираха „пострадалите”.

Празникът уважиха зам. - главният секретар на МВР Георги Арабаджиев, зам.-министърът на здравеопазването д-р Бойко Пенков началникът на политическия кабинет на министъра на вътрешните работи г-жа Анжелина Тотева, главният секретар на МЗ Красимир Гигов, директорът на ГД "Национална полиция" главен комисар Христо Терзийски,  директори и представители на МВР, МЗ, МИТС, ЦСМП София, БЧК, АПИ, Асоциацията на пострадали при катастрофи.

През 2017 г. в Националната система 112 са приети 4 066 274 повиквания, от които 2 051 091 са с конкретни искания на граждани за оказване на помощ (реални сигнали). От тях 1 531 657 са насочени към различни служби за спешно реагиране.

Средно на ден са приети 11 140 повиквания при 12 021 за 2016 г.

Общият брой приети повиквания за 2017 г. е намалял със 7.6%, спрямо приетите 4 399 791 през 2016 г., като броят на регламентираните повиквания е намалял с 1,1%, а на нерегламентираните – с 13,4%.

09 фев 2018

Как работи телефон 112

Кога звъним на 112