МВР

ОД Добрич

 

25 октомври 2019

В ОД МВР ДОБРИЧ е съзадедена необходимата организация за осигуряване на добър обществен ред и ганрантиране сигурността на гражданите по време на изборите

За осигуряване на охраната на изборните секции са ангажирани 397 служители на МВР, които отговарят за реда и спокойствието в региона. Допълнително придадени сили ще има от Дирекция „Жандармерия”, сектор „Криминална полиция”, сектор „Икономическа полиция” и сектор „Пътна полиция” при ОД МВР Добрич.
В ОД МВР и РУП е създадена организация за реагиране и проверка на всички постъпили сигнали и своевременно запознаване на Прокуратурата със събраните материали по конкретните случаи. 
В седмицата преди 27 октомври 2019 г., когато ще се проведат изборите за общински съветници и за кметове, е създадена необходимата организация българските граждани, които нямат издадена лична карта или не притежават валидни документи (лична карта или личен /зелен/ паспорт) защото са изгубени, откраднати, повредени, унищожени или с изтекъл срок, да имат възможност да упражнят правото си на глас. Дирекция „Български документи за самоличност“ е създала следната организация за работа:
    В зависимост от конкретните нормативни изисквания, на граждани, подали вече заявление за нова лична карта, ще бъде ускорено издаването й или ще бъде издадено удостоверение за изгубен, откраднат, повреден, унищожен документ за самоличност (лична карта, личен /зелен/ паспорт) или лична карта с изтекъл срок на валидност;
    При невъзможност да бъде издадена нова лична карта до края на работния ден на 27 октомври 2019 г., по искане на гражданите, ще бъде издавано необходимото им удостоверение, с което да гласуват.
За да бъде издадено удостоверение е необходимо:
    Гражданите лично да подадат искане в СДВР, ОДМВР и РУ при СДВР/ОДМВР за дните от 22 октомври 2019 г. до 26 октомври  2019 г. от 08.30 ч. до 17.00 ч. и на 27 октомври 2019 г. от 08.30 ч. до 19.00 ч.
     Удостоверенията, осигуряващи възможност за упражняване на правото на глас в изборите за общински съветници и за кметове, се издават само след приемане на заявление за издаване на лична карта.
    В случай на подадено и регистрирано по постоянен адрес заявление за издаване на лична карта, удостоверение може да се издаде във всяко РУ, СДВР и ОДМВР независимо от обявения постоянен и настоящ адрес.
При произвеждане на втори тур на избори за общински съветници и за кметове (03.11.2019 г.)  ще се издават нови удостоверения от 29.10.2019 г. до 03.11.2019 г. включително, съгласно описания по-горе начин и време.
Удостоверения за заявен постоянен и настоящ адрес се издават от общинската администрация.

УДОСТОВЕРЕНИЕТО СЕ ИЗДАВА ЗА ДА ПОСЛУЖИ САМО ПРЕД СЕКЦИОННАТА ИЗБИРАТЕЛНА КОМИСИЯ И Е ВАЛИДНО ЗА ИЗБОРНИЯ ДЕН 27 ОКТОМВРИ 2019 Г.

Изисквания  за спазване на законността в изборния ден 
НАПОМНЯМЕ:
1. В изборното помещение не се допускат лица с поведение, накърняващо добрите нрави, въоръжени и носещи опасни за живота и здравето на гражданите предмети; 
2. Забранява се използването на мобилни телефони, фотоапарати или друга възпроизвеждаща техника с цел заснемане на начина на гласуване; 
3. Забранява се изнасянето на избирателните кутии, избирателните списъци и бюлетините извън изборното помещение след приемането им от секционната избирателна комисия в предизборния ден, по време на гласуването и преброяването на гласовете и предпочитанията (преференциите);
4. Забранява се изнасянето на бюлетини от избиратели извън изборното помещение.
Органите на Министерството на вътрешните работи се намесват за възстановяване на реда при необходимост и по решение на СИК.
 
Изображения

 26 октомври 2019 | 11:09