МВР

ОД Плевен

 

Организационни мерки, предприети от ОДМВР - ПЛЕВЕН за обслужване на гражданите при подмяната на лични документи

През 2020 година изтича валидността на голям брой български лични документи. Кампанията по подмяната им очертава напрегната работа в сектор „БДС“ и това налага предприемането на допълнителни организационни мерки. За да се постигне по-равномерно натоварване на звената БДС и с цел предотвратяване образуване на големи опашки, в ОДМВР - Плевен е създадена организация за предсрочната подмяна на документите за самоличност.

 Всички лица с постоянен адрес на територията, обслужвана от ОДМВР-Плевен, имат възможност да подават заявления за издаване на български лични документи с обикновена услуга във всяко Районно управление на територията на ОДМВР-Плевен, както и в ОДМВР - Плевен /град Плевен, ул. „Сан Стефано“ №3/. Мярката е за удобство за гражданите, които в рамките на работното време могат да направят избор за предпочитано от тях звено, различно от това по постоянния им адрес.

Готовите документи се получават в звеното БДС, където е подадено заявлението.

Сектор „Български документи за самоличност“ при ОДМВР-Плевен има готовност за осъществяване на организиран прием на заявления за издаване на български лични документи посредством мобилни групи в институции, предприятия, фирми и др.

Тези български граждани, които притежават валиден електронен подпис, могат да ползват и услугата издаване на лична карта и/или паспорт чрез електронните административни услуги от „Портал за електронни административни услуги на Министерството на вътрешните работи“, достъпен на интернет адрес: https//e-uslugi.mvr.bg .

Информация за натовареността на районните управления /РУ/:

Поделение

 

13.01.2020

14.01.2020

15.01.2020

16.01.2020

17.01.2020

Общо за седмицата обслужени граждани

ОДМВР-Плевен

Обслужени граждани

Обслужени граждани

Обслужени граждани

Обслужени граждани

Обслужени граждани

ОДМВР-БДС

93

75

79

64

76

387

01 РУ Плевен

42

41

45

27

36

191

02 РУ Плевен

47

43

31

44

34

199

РУ Белене

10

3

10

3

8

34

РУ Гулянци

7

9

6

0

5

27

РУ Д.Митрополия

11

3

9

3

10

36

РУ Долни Дъбник

7

3

11

2

4

27

РУ Кнежа

7

9

9

7

3

35

РУ Левски

5

6

10

7

6

34

РУ Никопол

6

3

2

4

1

16

РУ Пордим

10

3

3

2

6

24

РУ Червен бряг

11

13

9

14

18

65

Общо:

256

211

224

177

207

1075

 

23 яну 2020

ОДМВР-Плевен създава организация за приемане на заявления за лични документи

През 2020 година изтича валидността на голям брой български лични документи. За да се постигне по-равномерно натоварване на звената БДС и с цел предотвратяване образуване на големи опашки, в ОДМВР-Плевен е създадена организация за предсрочната подмяна на документите за самоличност.
Всички лица с постоянен адрес на територията на област Плевен имат възможност да подават заявления за издаване на български лични документи с обикновена услуга във всяко Районно управление на територията на ОДМВР-Плевен, както и в сградата на ОДМВР-Плевен /град Плевен, ул.Сан Стефано №3/. Мярката е с цел допринасяне на удобство за гражданите, които в рамките на работното време могат да направят избор за предпочитано от тях звено, различно от това по постоянния им адрес.
Готовите документи се получават в звеното БДС, където е подадено заявлението.
Сектор „Български документи за самоличност“ при ОДМВР-Плевен има готовност за осъществяване на организиран прием на заявления за издаване на български лични документи посредством мобилни групи в институции, предприятия, фирми и др.
Тези български граждани, които притежават валиден електронен подпис, могат да ползват и услугата издаване на лична карта и/или паспорт чрез електронните административни услуги от „Портал за електронни административни услуги на Министерството на вътрешните работи“, достъпен на интернет адрес: https//e-uslugi.mvr.bg .

 

16 яну 2020

ГДБОП предупреждава за активна СПАМ атака

Към потребителите - Не отваряйте съобщенията, директно ги изтривайте! Целта е заразяване на компютърни конфигурации и смарт устройства

 

ГДБОП предупреждава за активна СПАМ атака спрямо гражданите, а целта е заразяване на компютърни конфигурации и смарт устройства. Както и при предишни подобни атаки, се използва името на държавна институция  - в случая Министерството на вътрешните работи.  Съобщенията се изпращат от маскиран и нереален пощенски адрес: [email protected], наименован „Пътна полиция МВР“, и съдържат прикачен файл, за който се претендира, че е електронен ФИШ от КАТ или призовка за извършено друго нарушение по Закона за движение по пътищата. Уточняваме, че в МВР не съществува електронна поща с такъв адрес.

МВР напомня, че такава практика не съществува и всяко едно електронно съобщение следва да бъде разглеждано от получателите му като измамно. Затова – не го отваряйте и директно го изтрийте.

От специализиран отдел „Киберпрестъпност“ на ГДБОП посочват, че в днешни дни СПАМ кампаниите излизат от обичайната си цел: разпращане на непоискани търговски съобщения с рекламна цел и придобиват вид на кибератаки, които целят заразяване на устройства на крайните интернет потребители. Сигнализират още и за други СПАМ атаки, при които получателите вече биват изнудвани да заплащат определени суми пари в крипто валута. Откупът се изисква, за да не бъдат разпространени нецензурирани снимки на получилите на съобщението.

Ежемесечно се извършват съвместни действия с големите интернет доставчици в страната за филтрация на подобни атаки, но при смяна на източника на атаката има период, в който тя е активна и достига до интернет потребителите, до които е била адресирана.  

15 яну 2020

ЗА ОД НА МВР ПЛЕВЕН

ПОЖАРНА БЕЗОПАСНОСТ И ЗАЩИТА НА НАСЕЛЕНИЕТО