МВР

Пресцентър

 

26 ноември 2021

Информация от Дирекция "Български документи за самоличност"

Остава графикът на дежурствата на столичните звена БДС в съботните дни на месец декември

Считано от 01.02.2021 г. всички лични карти, чийто срок на валидност изтича, подлежат на подмяна в 1-месечен срок, тъй като съгласно §10, ал. 1 от Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с решение на Народното събрание от 13 март 2020 г. и за преодоляване на последиците, удължаването на сроковете на валидност за личните карти и паспортите е валидно само за тези, изтичащи в периода от 13.03.2020 г. до 31.01.2021 г.

Информираме гражданите, че не е задължително да подменят паспортите си. Паспортите с изтекъл срок на валидност подлежат на връщане на органа, който ги е издал, в 3-месечен срок след изтичане на валидността.

Информация относно административните услуги, предоставяни от Дирекция „Български документи за самоличност“ (ДБДС), работното време и т.н. може да намерите на сайта на съответната областна дирекция на вътрешните работи по постоянен адрес.

Напомняме, че всички граждани с постоянен адрес на територията, обслужвана от СДВР, имат възможност да подават заявления за издаване на български лични документи с платена такса за обикновена или бърза услуга във всяко едно от звената „Български документи за самоличност“ на територията на столицата.

 

От 1 декември 2021 г. дирекция „Български документи за самоличност“ въвежда следното работно време на звената БДС към Столичната дирекция на вътрешните работи и дирекцията, осъществяващи административно обслужване на гражданите – прием на заявления за издаване на български лични документи:

Звената БДС в районните управления (РУ) на територията на София:

- в делнични дни от 08.00 ч. до 17.45 ч. без обедна почивка, с единично прекъсване на работа за дезинфекция с оглед спазване на противоепидемичните мерки;

- в съботни дни – по график две дежурни звена от 08.30 до 14.30 ч.;

Отдел БДС-СДВР, с адрес: бул. „Княгиня Мария Луиза” № 48

- в делнични дни от 08.30 ч. до 17.30 ч., с прием на заявления за издаване на лични карти и паспорти с такса за експресна услуга; единично прекъсване на работата от 13.00 ч. до 13.30 ч. за дезинфекция с оглед спазване на противоепидемичните мерки;

- всички съботни дни от 08.30 ч. до 14.30 ч., с прием на заявления за издаване на лични карти и паспорти с такса за експресна и обикновена услуга;

Дирекция „Български документи за самоличност“, с адрес бул. „Княгиня Мария Луиза” № 48

- в делнични дни от 08.30 ч. до 17.30 ч.; единично прекъсване на работата от 13.00 ч. до 13.30 ч. за дезинфекция с оглед спазване на противоепидемичните мерки.

 

График на дежурствата на столичните звена „БДС“ в съботните дни на месец януари:

08.01. – 04 РУ и 07 РУ

15.01. – 03 РУ и 05 РУ

22.01. -  06 РУ и 08 РУ

29.01 –   01РУ  и 09 РУ

Всяка събота със същото работно време отдел „Български документи за самоличност”- СДВР, на адрес: бул. Княгиня Мария Луиза № 48, приема заявления за издаване на български лични документи - лични карти и паспорти с такса за обикновена и експресна услуга с уточнението, че изготвеният документ по експресна услугата се получава в първия работен ден от следващата седмица.

 

Напомняме, че заявления за издаване на български лични документи може да се подават и преди изтичане срока на валидност на притежаваните документи. За улеснение, гражданите могат да подават заявления за лична карта и/или паспорт във всяко районно управление, звено „Български документи за самоличност“, на територията на областната дирекция на вътрешните работи по постоянен адрес. В рамките на работното време на съответните звена, гражданите могат да направят избор на по-удобно или предпочитано от тях звено БДС на територията на областта по постоянния им адрес. Съответно, готовите документи се получават в същото звено, където е подадено заявлението.

 

Удължава се срокът на валидност на свидетелствата за управление на моторни превозни средства.

Във връзка с прилагането на Регламент (ЕС) № 267 от 16.02.2021 г. на Европейския парламент и на Съвета за определяне на специални и временни мерки с оглед продължаващата криза във връзка с COVID-19, срокът  на валидност на свидетелствата за управление на МПС (СУМПС), който е изтекъл между 01.09.2020 г. и 30.06.2021 г. е удължен с 10 месеца,  считано от датата на изтичане на срока на валидност. Ако на даден документ е разписан срок на валидност до 30.06.2021 г., то неговата валидност се удължава с 10 месеца до 30.04.2022 г.

Важно допълнение: всички СУМПС, чийто срок на валидност вече е бил удължен миналата година, съгласно предишен Регламент (ЕС) 2020/698 от 25.05.2020 г. и Решение (ЕС) 2020/1240 от 21.08.2020 г., и е изтекъл в периода 01.09.2020 г. до 30.06.2021 г. се удължава с 6 месеца или до 01.07.2021 г. – която от двете дати е по-късната.

Регламент № 267/16.02.2021 г. е достъпен на български език на страницата на официалния вестник на Европейския съюз на адрес : https://eur-lex.europa.eu/legal-content/BG/TXT/?uri=CELEX%3A32021R0267&qid=1614256359985  

 

 

 


Изображения

 21 декември 2021 | 11:27