МВР

Пресцентър

 

Кампании

МВР подкрепи децата на загинали и пострадали служители за началото на новата учебна година

 

Със заповед на министър Валентин Радев деца на загинали и пострадали при изпълнение на служебните си задължения служители на МВР получиха финансова подкрепа за първия учебен ден. 107 деца бяха подпомогнати с по 500 лева от средствата, набрани в рамките на Националната благотворителна кампания.

 

Отправяме искрена благодарност към всички дарители, които подкрепят каузата на МВР. Тяхната ангажираност е безценна помощ в стремежа да изградим атмосфера на приятелство и отзивчивост за децата на наши колеги.

Своята съпричастност към благотворителната кампания засвидетелства и младо семейство от София. Младоженците преведоха средства по сметката за дарения, набрани по време на сватбеното им тържество. Вместо цветя, те помолили гостите да заделят тази сума за децата на загинали и пострадали при изпълнение на служебния дълг полицаи и пожарникари.

Наскоро, пожарникар от Варна и съпругата му направиха същия жест и, след молба към гостите на сватбата си да помогнат на кампанията, набраха средства за децата на служители на МВР, загубили живота си или пострадали по време на служба.

 

 

През 2017 г. се навършват 14 години от старта на Националната благотворителна кампания в подкрепа на децата на загиналите и пострадалите при изпълнение на служебните задължения служители от системата на МВР. Традиционно тя се провежда под патронажа на министъра на вътрешните работи.

Средства се набират целогодишно чрез кратки номера, специално открити от телекомуникационните компании за целите на благотворителната кампания на МВР, и по банков път. От февруари 2016 г. в полза на децата се набират средства и чрез удържане на суми от месечното възнаграждение на служителите, които са попълнили съответната декларация за това. Всеки месец на сайта на МВР се публикува финансов отчет за постъпленията.

 

27 сеп 2017

Кампания „Не бъди финансово муле!“

Информационната превантивна кампания е инициирана от Европейския център по киберпрестъпност на Европол

Повече от 90% от транзакциите към банкови сметки на „финансови мулета“ са свързани с киберпрестъпления. Незаконно придобитите парични средства често идват от извършени кибератаки като: фишинг, онлайн измами при пазаруване/електронна търговия, измами при плащане с карта, компрометиране на бизнес електронна поща и други. Т. нар. съвременен феномен „финансови мулета“ е необходим на кибепрестъпниците, за да останат анонимни при прехвърляне на откраднатите финансови средства.

Какво означава „финансово муле“?
Физическо или юридическо лице, което, в поръчение на трети лица, прехвърля незаконно придобити финансови средства между различни финансови акаунти, в различни държави.
„Финансовите мулета“ са предварително набрани от киберпрестъпниците с цел превеждане на откраднати пари. За участието им се обещават комисионни, дават им се пари в брой, с които да регистрират банкови сметки в различни валути.
Дори „финансовите мулета“ да не са замесени пряко в престъпленията, с които нелегално се генерират парични средства (киберпрестъпност, при разплащане и онлайн измами, наркотици, трафика на хора и т.н.), техните действия са незаконни: с прехвърлянето на финансовите средства финансовите мулета извършват „изпиране на пари“ /чл. 253 от Наказателния кодекс на Република България/, които са нелегално придобити.
Ако бъде установено, че извършвате дейност като „финансово муле“, дори да е било в следствие на заблуда, може да бъдете осъден на лишаване от свобода, глоба или обществено полезен труд. Създавате си също лоша банкова репутация, което ще се отрази при кандидатстване за кредит и други взаимоотношения с банковите институции.

Как се набират „финансови мулета“?
Набират става по два основни начина:
1. чрез директен контакт – случайно или целенасочено запознанство, последвано от предложение за печалба на лесни пари;
2. чрез публикуване фалшиви обяви за работа в Интернет.

С развитието на новите технологии и тенденции, организираните престъпни групи разработват нови системи за извършване на престъпления:
- чрез обяви за работа, които на пръв поглед изглеждат законни (напр . "парични преводи");
- чрез онлайн публикации;
- чрез директен подход – личен контакт или чрез имейл;
- чрез социални мрежи (публикации в затворени групи);
- чрез съобщения, изпратени чрез незабавни приложения за съобщения (напр .: Whatsapp, Viber)

Кои лица най-често стават „финансови мулета“?
Търсещи допълнителна работа, безработни, студенти, хора в затруднено финансово положение, туристи. Предимно мъже на възраст 18-45 години.

За какво да внимаваме?
Може да познаете, че се опитват да ви привлекат за „финансово муле“ по следните особености:
Ако комуникацията между вас и лицето, което отправя предложението, протича по електронна поща, писането често включва лоша структура на изреченията с граматически и правописни грешки. Имейл адресът, свързан с офертата, използва уеб-базирани услуги (Gmail, Yahoo!, Windows Live Hotmail и т.н.), вместо да е с домейн, собственост на компанията, която отправя предложението.
Обяви и реклами от името на чуждестранната компания, която търси да наеме на работа "местни / национални представители" или "агенти", с които да работи за определен период от време, с цел избягване на такси и др.
Работните задължения включват основно прехвърляне на финансови средства или стоки;
Конкретните задължения за работно място не са описани;
Работната позиция не изисква притежаване на специално образование или предишен опит;
Всички взаимодействия и транзакции ще се извършват онлайн. Офертата обещава високи приходи с малко ангажименти и усилия;
Основното правило за започване на работата е да се използва вашата банкова сметка, за да се прехвърлят паричните средства.

Как да се предпазим?
Ако една история звучи прекалено хубаво, за да е истина, то вероятно не е!
Бъдете много внимателни при получаване на нежелани имейли или при случайни контакти в социалните мрежи с лица, обещаващи печалба на лесни пари.
Уверете се, че всяка компания, която ви отправя предложение за работа е реално съществуваща.
Бъдете особено предпазливи при предложения за работа от хора или дружества от чужбина, тъй като ще бъде по-трудно за вас да разберете дали те са реални.
Никога не предоставяйте банковата си сметка или други лични данни на непознати лица.

Какво да правя?
Ако сте получили имейли от този тип, не реагирайте на тях и не кликвайте върху линковете в съобщенията.
Ако след като прочетете тази брошура се съмнявате, че сте станали финансово муле, веднага спрете прехвърлянето на парите, като уведомите банката си и след това се свържете с полицията.

05 апр 2017

Кампанията EU Most Wanted

В инициативата на Европол 23 държави-членки на ЕС обединяват усилия в името на по-сигурна Европа

 

Общо 23 държави-членки на ЕС ще се включат в инициативата за издирване на укриващи се от правосъдие, която продължава от 1 до 23 декември. България, като страна-членка по линия на Европейската мрежа на екипи за издирване на укриващи се от правосъдието лица /ЕНФАСТ/, е сред избраните да участва в кампанията, организирана от Европол. Целта на инициативата EU Most Wanted е да популяризира сайта, администрирания от правоприлагащата агенция на ЕС, на който биват публикувани двете най-издирвани лица от всяка държава в Европейския съюз.

 

Повече от 60 укриващи се от правосъдие, извършители на престъпления или заподозрени за сериозни престъпления, са в европейския списък на най-търсените бегълци - www.eumostwanted.eu.
От началото на публикуване на списъка до края на януари 2016 г. са били арестувани 24 от най-търсените в Европа. Много други се укриват на територията на Европа и правоохранителните органи на страните-членки на ЕС работят в тясно сътрудничество за задържането им.
Помощта на хората се оказа решаваща в девет от арестите, те бяха осъществени в резултат на медийно внимание и предоставена от обществото информация. От 1 декември, 23 държави, Европол и ЕНФАСТ обединяват усилия в името на по-сигурна Европа в навечерието на празничния сезон и отправят апел за съдействие към хората.

05 апр 2017

Национална благотворителна кампания за подпомагане на децата на загиналите и пострадалите при изпълнение на служебните задължения служители от системата на МВР

Средствата се набират целогодишно чрез изпращане на sms на номер 1866 за абонатите на Mtel, Telenor и Vivacom или чрез гласово обаждане на 090051866 за абонатите на Vivacom. Цената на краткото съобщение е 1 лв. (без ДДС), а на гласовото обаждане - 0.99 лв. (без ДДС). Средства могат да се прeвеждат и по единната банкова сметка с IBAN: BG71 BNBG 9661 3000 1462 01, BIC: BNBG BGSD, Българска Народна Банка, Централно управление.
Натрупаните суми се разпределят между семействата на пострадали и загинали по време на изпълнение на служебните задължения служители от системата на МВР.

Справка за постъпили суми от мобилни оператори за първото тримесечие на 2016 г., за дарения в полза на децата на загиналите и инвалидизирани служители на МВР

Мобилен оператор сума получена за период 01.01.2017г. - 31.03.2017г. сума получена за период 01.04.2017г. - 30.06.2017г. сума получена за период
01.07.2017г. -  30.09.2017г. 
1.БТК ЕАД   6 200,33 лв.  7 640,50 лв.  148,95 лв.
2.Мобилтел ЕАД 10 875,00 лв.  1 816,00 лв.  152,00 лв.
3.Теленор България ЕАД 12 172,00 лв.       67,00 лв.    74,00 лв.
     

 

Информация за събрани суми по единната сметка на МВР, в полза на децата на загиналите и пострадалите при изпълнение на служебните си задължения служители от системата на МВР , чрез удържане на суми от месечното възнаграждение на служителите

2017 г.

Януари
Февруари
Март
Април
Май
Юни
Юли
Август
Септември
Октомври

2016 г.

Февруари
Март 
Април 
Май 
Юни 
Юли 
Август 
Септември 
Октомври 
Ноември 
Декември 

 

05 апр 2017

Започва кампания за прием в Академията на МВР през учебната 2017/2018 година

Академията на Министерството на вътрешните работи започва кампания за прием на курсанти, студенти и докторанти за учебната 2017/2018 година.
Специалностите, по които има възможност за кандидатстване за придобиване на образователно-квалификационни степени „бакалавър“ и „магистър“ в редовна и задочна форма на обучение са: „Противодействие на престъпността и опазване на обществения ред“, „Гранична полиция“, „Защита на националната сигурност“, „Стратегическо ръководство и управление на сигурността и обществения ред“, „Психологично подпомагане на оперативно-издирвателната дейност“, „Публична администрация“ и „Пожарна и аварийна безопасност“.
За целите на кампанията МВР изготви 32-секунден видеоклип и брошура с възможност за излъчване и публикуване в медиите.

05 апр 2017

Национална кампания „Спаси живота на децата!“

Мотото на тазгодишната национална инициатива е „Спаси живота на децата!“. Кампанията е под патронажа на вицепремиера и министър на вътрешните работи Румяна Бъчварова и на председателя на Държавната агенция за закрила на детето Ева Жечева. Тя се провежда  по повод Третата глобална седмица на ООН по безопасност на движението /4 – 10 май 2015 г./.
Националната кампания се осъществява от Министерството на вътрешните работи в партньорство с Министерството на образованието и науката, областните администрации в страната, Дирекция „Вероизповедания“ към Министерския съвет, Българския Червен кръст и Съюза на българските автомобилисти.
Медийни партньори в реализиране на инициативата са БНТ и БНР. С тяхно съдействие за целите на кампанията са изготвени видео- и аудиоклипове, които ще бъдат излъчвани в национален ефир. Те са предоставени официално с възможност за излъчване и от местни телевизионни и радиостанции, както и за публикуване в печатни и електронни издания и на интернет сайтове.

 

02 май 2015

Национална система за ранно подаване на сигнали за безследно изчезнали и отвлечени деца

Издирването на отвлечено или изчезнало дете е по-ефективно, когато в процеса са привлечени  максимален брой държавни институции, местни органи на властта, неправителствени организации и цялото общество. Именно това е основната цел, постигната със създаването на Национална система за подаване на сигнали за безследно изчезнали и отвлечени деца. Системата е реализирана по проект на Главна дирекция „Национална полиция” на тема „Изграждане на Национална система за ранно алармиране за отвлечени/изчезнали деца в България”, финансиран по програма на Европейската комисия DAPHNE III. Заложената задача е с общи усилия да се противодейства на престъпните посегателства спрямо децата и при необходимост да се осъществява своевременното им и ефективно издирване. Чрез Националната система се дава гласност на провежданата кампания от МВР, активизира се участието на медиите и обществеността в процеса на издирване, осигурява се психологическа и социална подкрепа на семействата на безследно изчезналите/отвлечените деца, както и в последствие на самото дете. Тя мобилизира изключителни ресурси при изключителни случаи и е изградена по препоръка и със съдействието на Европейската комисия. За разлика от някои предупредителни системи, действащи в Европа и САЩ, чрез които сигналът се задейства само в случаите на отвличане на дете, българската система за предупреждение се задейства и в случай на изчезване, когато животът или здравето на детето са в опасност. Системата, в която са привлечени национални медии, търговски вериги, водят се преговори с телекомуникационните оператори, БДЖ, Национална компания “Железопътна инфраструктура”, таксиметрови компании, е насочена към информиране на обществеността, с цел получаване на обратна информация, която да подпомогне мисията по издирване. Задейства се при наличието на определени критерии, сходни с тези на изградените и действащи аналогични системи в другите страни членки на Европейския съюз.

10 юни 2014