МВР

ОД Видин

 

Новини

Актуална информация за улеснение на гражданите при издаване на български лични документи

Справка към 12 април за приети заявления и връчени български лични документи в звената "БДС" при ОДМВР-Видин

Сектор „Български документи за самоличност“ при ОДМВР - Видин предоставя актуална информация за броя на приетите заявления и връчените български лични документи в делничните дни на изминалата седмица:  

 

05.04.2021 г.

понеделник

06.04.2021 г.

вторник

07.04.2021 г.

сряда

08.04.2021 г.

четвъртък

09.04.2021 г.

петък

 

Общо

 

ОДМВР - Видин

приети заявления/

връчени БЛД

приети заявления/

връчени БЛД

приети заявления/

връчени БЛД

приети заявления/

връчени БЛД

приети заявления/

връчени БЛД

 

429/354

Сектор БДС

76/44

55/39

39/41

59/43

49/39

278/206

РУ - Белоградчик

10/2

5/2

3/3

9/2

9/15

36/24

РУ - Кула

4/2

2/3

1/2

2/-

1/4

10/11

Сектор Пътна полиция

25/19

15/28

20/21

21/20

24/25

105/113


Гражданите с постоянен адрес на територията, обслужвана от ОДМВР – Видин, имат възможност да подават и предсрочно заявления за издаване на български лични документи във всяко едно от звената „Български документи за самоличност“ в областта:

  • гр. Видин – ОД МВР-Видин,  ул.“Цар Симеон Велики“ №87;
  • гр. Белоградчик – РУ-Белоградчик,   пл.”Възраждане” №3;
  • гр. Кула – РУ-Кула,   ул.”Възраждане” №36.

Мярката е с цел облекчаване на натовареността на служителите и за удобство за гражданите, които в рамките на работното време могат да направят избор на предпочитано от тях звено, различно от това по постоянния им адрес. Готовите лични документи се получават в звеното БДС, където е подадено заявлението.

12 апр 2021

ОДМВР-Видин е предприела всички необходими мерки за обезпечаване на сигурността и обществения ред в деня на парламентарните избори

Оперативният щаб в ОДМВР-Видин - сформиран със заповед на главния секретар на МВР, координира действията си с всички ведомства и институции, имащи отношение към изборния процес и ръководи дейността на структурите на дирекцията в региона.

Създадена е организация за обезпечаване на обществения ред, сигурността и законосъобразността на предстоящите парламентарни избори.
Около 350 полицаи, граничари, жандармеристи и пожарникари ще охраняват РИК и СИК. Служителите ще поемат охраната на секциите в 18 часа на 3 април, тя ще продължи до обявяване края на изборния ден, транспортирането и предаването на изборните книжа от всички СИК в РИК.

Служителите на сектор „Български документи за самоличност“ в ОДМВР-Видин ще оказват съдействие на гражданите без валидни документи за самоличност, желаещи да упражнят правото си на глас. Гишетата в паспортните служби ще работят и на 3 април (събота).
На 4 април (неделя) г. гишетата в паспортните служби ще работят от 08.30 до 19.30 часа, гражданите могат да подават искания за издаване на удостоверения до 19.00 часа. Удостоверенията, осигуряващи възможност за упражняване на правото на глас в изборите за Народно събрание, се издават само след приемане на заявление за издаване на лична карта. Удостоверението се издава за да послужи пред секционната избирателна комисия и е валидно за изборния ден 4 април 2021 г.

На денонощната телефонна линия 02/90 112 98, както и на e-mail: [email protected], гражданите могат да съобщават за забелязани от тях нарушения или евентуални престъпления, съотносими към отговорностите на МВР в изборния процес.

02 апр 2021

Звената „Български документи за самоличност“ при СДВР и ОДМВР ще съдействат на българските граждани, които не притежават валидни документи за самоличност, да упражнят правото си на глас в деня на изборите за Народно събрание

Служителите ще работят и на 04 април 2021 г. от 08.30 до 19.30 часа; гражданите могат да подават искания за удостоверения до 19.00 часа

В седмицата преди 04 април 2021 г., когато ще се проведат изборите за Народно събрание, е създадена необходимата организация българските граждани, които нямат издадена лична карта или не притежават валидни документи (лична карта или личен /зелен/ паспорт) защото са изгубени, откраднати, повредени, унищожени или с изтекъл срок, да имат възможност да упражнят правото си на глас. Дирекция „Български документи за самоличност“ е създала следната организация за работа:

В зависимост от конкретните нормативни изисквания, на граждани, подали вече заявление за нова лична карта, ще бъде ускорено издаването й или ще бъде издадено удостоверение за изгубен, откраднат, повреден, унищожен документ за самоличност (лична карта, личен /зелен/ паспорт) или лична карта с изтекъл срок на валидност;

При невъзможност да бъде издадена нова лична карта до края на работния ден на 02 април 2021 г., по искане на гражданите, ще бъде издавано необходимото им удостоверение, с което да гласуват.

За да бъде издадено удостоверение е необходимо:

Гражданите лично да подадат искане в СДВР, ОДМВР и РУ при СДВР/ОДМВР за дните от 30 март 2021 г. до 03 април  2021 г. от 08.30 ч. до 17.00 ч. и на 04 април 2021 г. от 08.30 ч. до 19.00 ч. В случай, че работното време на съответното звено БДС е различно, удостоверенията ще се издават в рамките на работното време на звеното, като задължително ще се спазва периодът на 03.04.2021 г. (събота) и на 04.04.2021 г. (неделя). Информация за работното време на всяко звено БДС е поставена на входа на помещенията, в които се осъществява административно обслужване на граждани по линия на документи за самоличност и на интернет страницата на СДВР и ОДМВР;

Удостоверенията, осигуряващи възможност за упражняване на правото на глас в изборите за Народно събрание, се издават само след приемане на заявление за издаване на лична карта;

В случай на подадено и регистрирано по постоянен адрес заявление за издаване на лична карта, удостоверение може да се издаде във всяко РУ, СДВР и ОДМВР независимо от обявения постоянен и настоящ адрес.

Удостоверения за заявен постоянен и настоящ адрес се издават от общинската администрация.


УДОСТОВЕРЕНИЕТО СЕ ИЗДАВА ЗА ДА ПОСЛУЖИ САМО ПРЕД СЕКЦИОННАТА ИЗБИРАТЕЛНА КОМИСИЯ И Е ВАЛИДНО ЗА ИЗБОРНИЯ ДЕН 04 АПРИЛ 2021 Г.

25 мар 2021

Задържани са авторите на три палежа в части имоти в гр. Грамада

Разследванията се осъществяват под надзора на Районна прокуратура - Видин

Задържани са авторите на три палежа, извършени през месеците януари, февруари и март, в части имоти в гр. Грамада. 
В разследванията на трите престъпления, осъществени под надзора на прокуратурата, участваха служители от Института по психология на МВР, сектор „Противодействие на криминалната престъпност“ в ОДМВР-Видин и РУ-Кула. 

37-годишна жителка на Грамада - уличена в извършен на 4 март палеж на постройка в частен имот в градчето, е привлечена в качеството на обвиняема по образуваното по случая досъдебно производство. С постановление на  наблюдаващия прокурор от Районна прокуратура – Видин тя е задържана за срок до 72 часа и приведена в следствения арест.

В хода на проведени оперативно-издирвателни действия криминалисти установили съпричастността на 24-годишен местен жител - криминално проявен и осъждан, към други два палежа в Грамада – на жилищна сграда в началото на м. януари и на селскостопанска постройка в началото на м. февруари. Мъжът е привлечен в качеството на обвиняем по образуваните две досъдебни производства и с прокурорско постановление е задържан за срок до 72 часа.

Работата на разследващите екипи продължава под надзора на Районна прокуратура – Видин в рамките на образуваните три досъдебни производства по чл.330 от Наказателния кодекс. 

08 мар 2021

Удължава се срокът на валидност на свидетелствата за управление на МПС

Във връзка с прилагането на Регламент (ЕС) № 267 от 16.02.2021 г. на Европейския парламент и на Съвета за определяне на специални и временни мерки с оглед продължаващата криза във връзка с COVID-19, срокът  на валидност на свидетелствата за управление на МПС (СУМПС),  който е изтекъл или ще изтече между 01. 09. 2020 г. и 30. 06. 2021 г. се удължава с 10 месеца,  считано от датата на изтичане на срока на валидност. Това съобщават от отдел „Пътна полиция“ в ГДНП-МВР. Като пример посочват, че ако на даден документ е разписан срок на валидност до 30.06.2021 г., то неговата валидност  се удължава с 10 месеца до 30.04.2022 г.

Важно допълнение, всички СУМПС, чийто срок на валидност вече е бил удължен миналата година, съгласно предишен Регламент (ЕС) 2020/698 от 25.05.2020 г. и Решение (ЕС) 2020/1240 от 21.08.2020 г. и е изтекъл или ще изтече в периода 01. 09. 2020 г. до 30. 06. 2021 г. се удължава с 6 месеца или до 01. 07. 2021 г. – която от двете дати е по-късната.

Регламент № 267/16.02.2021 г. е достъпен на български език на страницата на официалния вестник на Европейския съюз на адрес (вж. тук)

 

01 мар 2021

Засилени проверки за управление на МПС след употреба на алкохол и наркотични вещества

От днес до 3 март на територията на цялата страна ще се проведе специализирана полицейска операция по пътна безопасност. Този път акцент в контролната дейност ще бъде поставен върху водачите, които си позволяват да шофират след употреба на алкохол и/или наркотични вещества и техните аналози.

От началото на м. февруари т.г. при извършени проверки в област Видин полицейските служители са засекли четирима водачи, управлявали МПС след употреба на наркотици и петима водачи, шофирали автомобили след употреба на алкохол над 1,2 промила. По случаите са образувани общо 9 бързи и досъдебни производства. 
През 2020 г. 20 водачи са били засечени да управляват МПС след употреба на наркотични вещества, по случаите са образувани 20 досъдебни производства. През 2020 г. на 68 водачи - засечени при проверки по пътищата в региона да управляват МПС след употреба на алкохол, са били съставени 68 акта.

В дните до 3 март, контролните действия на Пътна полиция ще се извършват предимно в сутрешните и вечерни часове, а в хода им ще се проверява за наличие на сключена валидна задължителна застраховка „Гражданска отговорност” на автомобилистите, невръчени електронни фишове, както и за незаплатени глоби, наложени по ЗДвП.

26 фев 2021

Несъобразената скорост и отнемането на предимство са сред най-честите причини за катастрофи в региона, сочи годишният отчет-анализ на сектор „Пътна полиция“-Видин

През 2020 г. на територията на област Видин са възникнали  общо 338 пътнотранспортни произшествия (от тях 95 тежки) с  14 жертви и 124 ранени лица.

Най-много катастрофи са били регистрирани през месец септември – 43 броя, а най-малко през месец април - 19 броя.

При 31 катастрофи, регистрирани през месец август са загинали петима души, а 21 са били ранени.

Пет от жертвите при пътнотранспортни произшествия през 2020 г. са били пешеходци. Трима от тях са се движили през тъмната част на денонощието извън населени места, без светлоотразителни елементи по дрехите. Двама пешеходци са загинали през светлата част на денонощието, блъснати от автомобили в населени места (Видин и Брегово).

Най-голям брой пътни инциденти са възникнали на територията на община Видин (201 катастрофи с 9 жертви и 66 ранени), следвана от община Димово (55 катастрофи с един загинал и 30 ранени).  Най-малко пътни произшествия са били регистрирани на териториите на общините Бойница (една катастрофа) и Грамада (две катастрофи). По три катастрофи са били регистрирани на териториите на общините Макреш и Чупрене.

Пътнотранспортни произшествия по място на настъпване

Място на настъпване

брой ПТП

загинали

ранени

В населени места

198

7

67

І клас

69

2

13

ІІ клас

27

0

21

ІІІ клас

38

5

20

Общински пътища

6

0

3

Управлението на МПС със скорости несъобразени с конкретните пътни и атмосферни условия и отнемането на предимство са сред най-честите нарушения на шофьорите, водещи до пътни инциденти. Несъобразената скорост е  била причина за 106 пътнотранспортни произшествия със 7 жертви и 54 ранени. Отнемането на предимство е причината за  45 катастрофи с 22-ма пострадали. Неспазването на дистанция е довело до 20 пътнотранспортни произшествия с шестима ранени, а внезапната промяна на посоката на движение е предизвикала 21 катастрофи с една жертва и четирима ранени.

В хода на извършените проверки и проведените специализирани полицейски операции по безопасност на движение по пътищата в област Видин през 2020 г. полицейските служители констатирали 28753 нарушения и съставили 5185 акта и 23705 фиша (в това число електронни).
За установените 14304 нарушения на скоростните режими били съставени 8 акта и 14296 електронни фиша.
За неизползване на обезопасителен колан/каска пътните полицаи съставили 1230 акта и 809 фиша.
159 неправоспособни водачи били установени и санкционирани при проверки по пътищата в областта.
На 68 водачи, засечени през 2020 г. да управляват МПС след употреба на алкохол, са били съставени 68 акта. (През 2019 г. водачите, установени да шофират след употреба на алкохол били 125).
През 2020 г. 20 водачи били засечени да управляват МПС след употреба на наркотични вещества, по случаите са образувани 20 досъдебни производства. (През 2019 г. шофьорите, засечени зад волана след употреба на наркотични вещества са били 18).

17 фев 2021