МВР

ОД Разград

 

Новини

14 досъдебни производства са образувани в ОДМВР-Разград от началото на извънредното положение заради коронавируса

Общо 21 са съставените актове по Закона за здравето от началото на въведеното извънредно положение в страната до момента. Седем от тях са на територията на РУ-Разград, а 14 в РУ-Исперих.

Мерките срещу разпространението на COVID-19 изключват пребиваването на спортни и детски площадки, паркове, градски градини, съоръжения на открити и закрити обществени места. Целта е да се ограничи струпването на много хора на едно място. Според новоприетия член 209 А от Закона за здравето „който наруши или не изпълни въведени с акт на министъра на здравеопазването противоепидемични мерки, се наказва с глоба.

Проверките за изпълнението на разпоредбите се извършват ежедневно от полицейските служители на територията на четирите Районни управления. Със заповед на директора на ОДМВР-Разград упълномощени да съставят актове за установяване на административни нарушения по чл.209а от Закона за здравето са полицейските инспектори.

От началото на въведените противоепидемични мерки срещу разпространението на коронавирус в ОДМВР-Разград са образувани 14 разследвания по чл. 355 от НК. Те са резултат от ежедневните проверки по спазване на наложена карантина на лица, завърнали се от други държави. Две от производствата са бързи. Едно от досъдебните производства е по чл. 326 от Наказателния кодекс.

 

07 апр 2020

Удълженият с 6 месеца срок на личните документи е валиден само на територията на България

96 заявления за издаване на лични карти са приети в ОДМВР-Разград в седмицата от 27 март до 3 април. 34 са постъпилите заявления за паспорти, а 46 - за подновяване на свидетелства за управление на МПС. Структурите на сектор „БДС“ работят при спазване на всички санитарно-хигиенни изисквания, разпоредени със заповед на здравния министър във връзка с обявеното извънредно положение в страната. Предприетите действия за предсрочно подновяване на лични документи драстично са намалили броя на изтичащите лични карти. Статистиката сочи, че са останали 64 изтекли лични карти за януари, също толкова за февруари, 101 документа са изтекли през март, а през настоящия месец април изтича валидността на 291 документа.

Съгласно параграф 10 от Преходните и заключителни разпоредби на новоприетия Закон за мерките и действията по време на извънредното положение, срокът на валидност на личните карти и шофьорските книжки, който изтича между 13 март и 31 октомври 2020 г., се удължава с шест месеца. В посочения срок на удължаване тези лични карти ще са валиден идентификационен документ за самоличност, а СУМПС – валиден удостоверителен документ за правоспособност за управление на МПС, но само на територията на Република България. Тъй като предоставянето на административни услуги по издаване на български лични документи няма да преустановява своя режим на работа, по желание на тези граждани ще могат да им се издават нови документи и преди изтичане на удължения 6-месечен срок.

 

06 апр 2020

ОДМВР-Разград благодари на Областна администрация за подкрепата в действията на полицията по контролно-пропускателните пунктове

 

Служителите на ОДМВР-Разград, ангажирани на контролно-пропускателните пунктове с дейността по ограничаване на разпространението на COVID-19 в региона, получиха 14 комплекта пътни знаци, осигурени от Областна администрация - Разград. На 7-те КПП-та, изградени от 21 март на входно-изходните артерии на град Разград, са разпределени по един комплект, състоящ се от два знака с надписи на английски и на български език и метални стойки. Обозначителните съоръжения са изработени във фирма в град Антоново и платени със средства на Областната управа. Съобразени са със Закона за МВР и Българския държавен стандарт за такъв тип знаци. 

Днес Директорът на ОДМВР-Разград старши комисар Ивайло Йовчев изпрати благодарствено писмо, адресирано до областния управител на Разград. „С действията по предоставяне на полицейските служители на оборудване за КПП – 14 комплекта знаци с метални стойки, Вие и Вашият екип подпомагате работата на униформените, ангажирани с изпълнението на задачите за ограничаване на заразната болест по контролно-пропусквателните пунктове! Благодарим Ви, че сте истински партньор на полицията в реализирането на разпоредените мерки във връзка с извънредното положение в страната! ”, се казва в писмото.

31 мар 2020

За седмица са установени 53 нарушения на Закона за движение по пътищата

53 нарушения на Закона за движение по пътищата са установени в периода от 23 до 29 март 2020 г. През посочената седмица eкипите на „Пътна полиция“ при ОДМВР-Разград са съставили 163 фиша и 25 акта. Един от актовете е на неправоспособен шофьор.

Установени са трима водачи, седнали зад волана след употреба на алкохол - концентрацията и при тримата е била над 1,2 промила. Регистрациите на четири моторни превозни средства са прекратени – една от тях заради неправоспособност на водача, две заради употреба на алкохол и една заради употреба на наркотици от страна на шофьора.

Две са положителните проби за шофиране след употреба на упойващи вещества.

През седмицата са регистрирани четири пътно-транспортно произшествия с шестима пострадали, сочи още статистиката на „Пътна полиция“.

31 мар 2020

Обновена бланка – декларация, която да улесни придвижването на хора през КПП в областния град

Промяната в бланката-декларация, разработена от МВР, е относно преминаване през КПП във връзка с трудова дейност. В декларацията по новия образец отпада заверката от работодателя в т.3. Гражданите ще удостоверяват това обстоятелство със служебна бележка, издадена от работодателя или друг служебен документ /служебна карта, пропуск/, който носят в себе си.

Попълнените декларации ще се събират от служителите на КПП с цел контрол на изпълнението на мярката и възможност за проверка на попълнените в нея данни.

Гражданите, които пътуват по други неотложни причини, представят лична карта и декларация. Декларацията и в този случай ще остава при служителите на КПП.

Припомняме, че в съответствие със заповедта на министъра на здравеопазването от 21 март 2020 г. за въвеждането на нови противоепидемични мерки, се допуска влизането и излизането на граждани през КПП само при възникнала неотложна необходимост.

 

 

25 мар 2020

Над 200 заявления за издаване на лични карти са приети за седмица в сектор „Български документи за самоличност“

Въпреки ограниченията в движението на хора, наложени заради извънредната ситуация в страната, 222 заявления за издаване лични карти са приети на гишетата в сектор „БДС“. За седмица са подадени 141 заявления за паспорти и 109 за издаване на шофьорски книжки.

Заради предпазните мерки срещу разпространението на коронавируса временно е преустановено обслужването с мобилни станции за предсрочно подновяване на документи.

Работещите с граждани служители в „БДС“ са снабдени с лични предпазни средства – маски, очила и ръкавици. В салона се пропускат по двама-трима души /един на гише/, останалите изчакват навън, за да се предотврати струпването на хора в ограничени затворени пространства. Два пъти на ден се извършва дезинфекция на ограничителни прегради, плотове, брави на врати, коридори и санитарни помещения.

В периода от 1 януари до 12 март 2020 г. /преди въвеждането на извънредно положение/ са приети и обработени 4 713 заявления за лични карти, 3 477 за паспорти и 1 683 за СУМПС.

 

24 мар 2020

ОДМВР-Разград благодари на община Разград за подкрепата в действията за ограничаване на разпространението на COVID-19 в региона

Служителите на ОДМВР-Разград, ангажирани на контролно-пропускателните пунктове с дейността по ограничаване на разпространението на COVID-19 в региона, получават от вчера топли ободряващи напитки, осигурени от община Разград. На 7-те КПП-та, изградени от 21 март на входно-изходните артерии на град Разград, работят дежурни екипи от 4-те Районни управления. На всяка от смените община Разград доставя в термоси топли напитки, заедно с чаши и пакетчета захар. На полицаите са предоставени дъждобрани и заградителни съоръжения /бариери/, за да могат по-качествено да изпълняват задачите, разпоредени от министъра на вътрешните работи и министъра на здравеопазването при въведената извънредна ситуация. Напитките сe приготвят от ОП “Ученическо столово хранене и почивно дело“ и се раздават два пъти дневно. Това ще продължи докато работата на пунктовете е част от противоепидемичните мерки, които страната предприема срещу разпространението на коронавируса.

Днес Директорът на ОДМВР-Разград старши комисар Ивайло Йовчев изпрати благодарствено писмо, адресирано до кмета на община Разград. „Вие и Вашият екип облекчавате работата на униформените по контролно-пропускателните пунктове и създавате условия за по-качествено изпълнение на задачите, свързани с ограничаване на заразната болест в региона. Благодарим Ви, че местната власт е истински партньор на полицията в реализирането на разпоредените мерки във връзка с извънредното положение в страната!”, се казва в писмото.

Жестът, направен от местната управа, бе оценен от служителите на реда като изключително навременен и показващ добрата координация и солидарност между институциите в община Разград.

24 мар 2020

Внимание: Зачестяват случаите на измами по интернет и по телефон, свързани с разпространението на COVID-19

За нарастващ брой измами във връзка с разпространението на COVID-19, както и за това, че много престъпници се възползват от момента на паника, за да въведат в заблуждение своите жертви в интернет пространството, сигнализират в МВР от партньорските служби. Службите са засекли фалшиви интернет-сайтове, магазини и акаунти в социалните мрежи. Част от измамите вървят заради бързото намаляване на количеството медицински предпазни средства, маски и други защитни продукти. Вместо получаване на заплатените предпазни средства, неподозиращите жертви не получили нищо в замяна.

Други видове измами, свързани с разпространението на вируса, са телефонни измами и „фишинг". При телефонните измами извършителите се свързват с жертвите, като заявяват, че са представители на клиники и/или медицински служители. Същите въвеждат жертвите в заблуждение като им казват, че техни близки са заразени с вируса и трябва да се преведат незабавно пари за тяхното лечение. При „фишинга" извършителите използват електронната поща, изпращайки писма от името на национални или международни здравни организации. Целта им е да набавят допълнителна информация от жертвите относно техните разплащателни средства или ги подлъгват да отворят определени файлове, съдържащи зловреден софтуер.

В повечето случай извършителите се представят с имена, които са близки до действащи компании, интернет сайтове, с цел въвеждане в заблуждение на жертвите. Загубите на потърпевшите достигат много високи суми. Към настоящия момент Интерпол е взела участие в около 30 случая на измами, свързани с COVID-19, извършени на територията на Азия и Европа. Предприети са мерки за блокиране на 18 банкови сметки и замразяване на повече от 730 000 долара.

Съветите на специалистите са:

- Да не се отварят линкове или приложения, изпратени от неизвестни потребители;

- Да се внимава при получаването на e-mail от непознати лица, предлагащи медицинско защитно оборудване

- Да се внимава за лъжливи/мними интернет сайтове, тъй като престъпниците много често използват интернет сайтове, които изглеждат като оригиналните

- Да се проверяват отзивите на предишни клиенти за това дали са получили стоката, какво е нейното качество и т.н.

- При възможност да се прави проверка на физическото/юридическото лице - търговец, което предлага въпросните стоки, преди закупуването им.

19 мар 2020