МВР

ОД Сливен

 

Новини

ПРЕДПРИЕТИ МЕРКИ ПО ИЗДАВАНЕ НА БЪЛГАРСКИ ЛИЧНИ ДОКУМЕНТИ

Уважаеми граждани, уведомяваме Ви, че всички лица с постоянен адрес на територията, обслужвана от Областна дирекция на МВР - Сливен, имат възможност да подават заявления за издаване на български лични документи във всяко едно от звената БДС на територията на Сливен – РУ Нова Загора, РУ Котел, РУ Твърдица. 
Мярката е с цел облекчаване на по-натоварените звена БДС, както и е с цел допринасяне на удобство за гражданите, които в рамките на работното време могат да направят избор на предпочитано от тях звено, различно от това по постоянния им адрес. 

Готовите лични документи се получават в звеното БДС на ОДМВР-Сливен, където е подадено заявлението. 
В тази връзка Ви предоставяме информация за натовареността по РУ, както следва:

bds20012020
 

Работното време на служба БДС в Сливен  и РУ-Нова Загора е от 08,30 до 17,30 часа без прекъсване от понеделник до петък. 
Служби БДС в районните управления в Котел и Твърдица работят от 08,30 до 12,00 и от 13,00 до 17,30 часа в дните от понеделник до петък. 


 

20 сеп 2019

Фирми и държавни учреждения от град Сливен се възползват от предлагания „организиран прием” за подмяна на личните документи

Областната дирекция на МВР в Сливен предоставя възможности на гражданите на областта, които да облекчат процедурата и чакането при издаване и подновяване на личните документи

„Организиран прием”, подаване на заявления във всяко районно управление или по електронен път, са част от мерките, от които могат да се възползват гражданите при подмяната на личните документи. До края на 2020 година изтича срокът на валидност на близо 26 644 лични карти на граждани от Сливенска област, напомнят от сектор „Български документи за самоличност“ при ОДМВР-Сливен. 
Важно е да се знае, че заявления за подмяна на лична карта може да подават и преди изтичане на срока на нейната валидност.
Гражданите нямат задължението да подменят паспортите си, но са длъжни да ги върнат до три месеца от изтичане на валидността им. 

Във връзка с изтичащият голям брой български лични документи през 2020 г. и с цел предотвратяване появата на напрежение при административното обслужване на гражданите при издаване и подмяна на български лични документи, ОД МВР Сливен Ви уведомява, че:

1. Всички лица с постоянен адрес на територията, обслужвана от Областна дирекция на МВР – Сливен, имат възможност да подават заявления за издаване на български лични документи във всяко едно от звената БДС на територията на Сливен – РУ Нова Загора, РУ Котел, РУ Твърдица. Мярката е с цел облекчаване на по-натоварените звена БДС, както и е с цел допринасяне на удобство за гражданите, които в рамките на работното време могат да направят избор на предпочитано от тях звено, различно от това по постоянния им адрес. Готовите лични документи се получават в звеното БДС на ОДМВР Сливен, където е подадено заявлението. 
Мярката е съгласно разпоредбата на чл.7, ал.1 т.1 от Правилника за издаване на българските лични документи

На електронната страница на ОДМВР-Сливен се предоставят данни по седмичната натовареност за прием на заявления по  районни управления.

2. Гражданите, могат предсрочно да поискат подмяна на БЛД, ако документът изтича в края на 2020 или през 2021 година. 
3. Осъществява се „организиран прием“ на заявления за издаване и подмяна на български лични документи (лична карта и/или паспорт). От тази възможност могат да се възползват институции, ведомства, кметства предприятия и фирми на територията на област Сливен. Ако служителите им не могат да се явят в звената „БДС“ при ОДМВР Сливен, обслужването ще се извършва посредством мобилна биометрична станция. За осъществяване на „организиран прием“ на заявления за подмяна и издаване на лични карти /паспорти е необходимо ръководителят на съответното ведомство, кметство, фирма или държавна структура да отправи искане до Директора на ОД МВР Сливен и предостави списък на желаещите да подменят документите си за самоличност. В писмото си посочете лице за контакт. Служител от ОДМВР – Сливен ще осъществи връзка с определеното от Вас лице за контакт и съвместно ще се създаде необходимата организация за доброто и бързото административно обслужване на гражданите. Готовите документи за самоличност всеки служител ще получи на гишетата на сектор “БДС” в съответните полицейски управления.
Повече информация по отношение на процедурата за организиран прием на заявления може да получите на телeфони: 044/ 644-355.
4. Друга възможност за подаване на заявления за издаване на български лични документи е чрез Портал за електронни административни услуги на МВР (e-uslugi.mvr.bg) – „Издаване на лични карти на български граждани“ и „Издаване на паспорти на български граждани“. За да ползвате електронните услуги на МВР е необходимо да притежавате валиден квалифициран електронен подпис, издаден от лицензиран от Комисията за регулиране на съобщенията доставчик на удостоверителни услуги

Ежедневна информация, свързана с издаването на българските лични документи може да се получи на телефони: 044/644-355.

 

24 яну 2020

Рекорден брой нарушения са констатирани при операция на РУ-Сливен по пътна безопасност

Само за три часа са наложени 115 санкции на водачи и пешеходци в Сливен

Иззети шофьорски книжки за неплатени глоби, неизползване на обезопасителни  системи за деца, неправилно паркиране и нарушения на пешеходци са част от резултатите на операция по пътна безопасност, проведена от служители на Териториална полиция и участъци „Запад” „Петолъчка” и „Надежда” към РУ-Сливен.
В акцията са участвали 32 полицейски служители и 13 служебни автомобила.  
В рамките на три часа са проверени  315 автомобила и 386 лица. Констатирани са 121 нарушения на Закона за движение по пътищата и Закона за българските лични документи. Съставени са 29 акта и 86 фиша по ЗДвП. По ЗБЛД са съставени 6 акта.
Най-честите нарушения за неизползване на обезопасителните системи в автомобилите. Установени са деца, които пътуват на предна седалка без предпазен колан, деца без обезопасително столче, пътници и водачи без колани. Общо съставените актове за това нарушение са 21. Съставени са 16 фиша за неправилно паркиране в района на спирки на градския транспорт. Санкционирани са 4 водачи, които не отдават предимство на пешеходци на пешеходни пътеки. Съставени са 6 фиша за неправилно пресичане на пешеходци. 
Шест автомобила са спрени от движение за поставено фолио и ограничаване на видимостта на челното и странични стъкла на автомобилите. За това нарушение може да бъде наложена глоба в размер на 200 лева, тъй като облепването на стъклата с цветно фолио нарушава качеството им и те не отговарят на съответните изисквания на стандартизационните документи на автомобила.  
Иззети са 4 шофьорски книжки за неплатени глоби. 
Полицейски служители следят за опасно поведение на водачи, застрашаващо живота и здравето на останалите участници в движението. През 2019 година са съставени 8 акта по чл.104Б от ЗДвП за така наречения „дрифт”. За това нарушение  се налага глоба в размер на 3000 лева и лишаване от управление на МПС за срок от 12 месеца. 6 от съставените АУАН са обжалвани.  До момента има едно влязло в сила наказателно постановление и две потвърдени на първа съдебна инстанция. Любопитен е фактът, че през месец октомври 2019 година един и същ водач е хванат два пъти да демонстрира опасно поведение на едно и също кръстовище в града. Ръководството на ОДМВР-Сливен ще използва всички законови средства срещу този вид нарушения и няма да толерира подобно опасно поведение на пътя. 
Акциите по пътна безопасност и засилената патрулна дейност по установяване на водачи, употребили наркотици и алкохол на територията на РУ-Сливен продължават.
          

 

23 яну 2020

Районните управления на МВР приемат заявления за подмяна на шофьорски книжки

Във връзка с предстоящата подмяна на свидетелства за управление на МПС, изтичащи през 2020 година, сектор „Пътна полиция“-Сливен информира гражданите, че могат да подават заявления за подмяна освен в сектор „Пътна полиция“-Сливен и в районните управления Нова Загора, Котел и Твърдица. Това е във връзка с изменение чл.60 в ДВ бр.5 от 2020г.от Инструкция №Із-417 /10.03.2010г. за  организацията и технологията на работа при издаване на българските лични документи/ влиза в сила 17.01.2020г./  
В районните управления ще бъдат приемани заявления за издаване на СУМПС на български граждани само за обикновена услуга в случаите на подмяна на СУМПС поради изтичане на срока на валидност, при вече изтекъл срок на валидност, при промяна в данните на водача, отнасящи се до смяна на фамилия и транслитерация, както и при издаване на дубликат.
Издаване на първоначално СУМПС, при придобиване на нова категория, при замяна на СУМПС, издадено в чужбина, и бърза услуга ще се извършва само в сектор „Пътна полиция“-Сливен.  Редът за издаване на лични документни е посочен в чл.7 ал.1, т.6 от Правилника за издаване на български лични документи. 

 

23 яну 2020

ОДМВР-Сливен: Близо 1000 електронни фиша са издадени за една седмица за превишена скорост в област Сливен

По разпореждане на директора на ОДМВР-Сливен старши комисар Димитър Величков са предприети действия по засилен контрол на скоростта на територията на областта.
От 13-ти до 19-ти януари  са издадени  992 електронни фиша за превишаване на разрешената скорост в населени и извън населени места в област Сливен. Санкциите са въз основа на показанията на техническите средства и ежедневния контрол в участъците с повишена концентрация на пътни произшествия.
Най-честите нарушения са засечени при селата Злати войвода и Трапоклово, на булевардите „Цар Симеон”, „Банско шосе”, „Бургаско шосе” и „Панайот Хитов” в град Сливен. По път ІІ-66 /Ст.Загора-Нова Загора/ и път ІІ-55/Нова Загора-Раднево/. Път ІІ-48 /к-ще „Петолъчка”- Котел/ в района на селата Мокрен и Градец. Път І-6 /София-Бургас/ в района на Шивачево.

В поделенията на Пътна полиция и при проверки на пътя са връчени 126 електронни фиша за нарушение на скоростта и са отнети 6 шофьорски книжки за неплатени глоби.

Когато има констатирано нарушение с техническо средство, водачът не се спира, а се съставя фиш. По закон той се изпраща на собственика на колата за връчване. Когато става въпрос за голямо юридическо лице (фирма), фишът идва на името на собственика на колата, логично в конкретния случай това е собственикът на фирмата. От ГДНП съветват какво следва да направи  собственик на моторно превозно средство, когато получи електронен фиш, издаден за нарушение на ЗДвП, но извършено от друг водач? В тези случаи в срок до 14 дни, от получаване на фиша, собственика декларира кой е управлявал автомобила по време на нарушението. Декларацията трябва да съдържа имената на собственика на фирмата, имената на управлявалия водач и номера на фиша. Задължително към декларацията се прикрепя и копие на свидетелството за управление на водача-нарушител. Декларацията се подава в Областната дирекция на МВР, от която е издаден фишът. При това положение фишът се анулира и се съставя нов на името на водача-нарушител.

Водачите могат да проверят за наложени глоби по ЗДВП и плащане тук 

22 яну 2020

Ден на полицейската професия в детската градина

Детска градина „Теменуга” в Сливен посрещна днес служители от ОДМВР-Сливен, които запознаха децата с полицейската професия. Домакини бяха 6-годишните възпитаници на предучилищна група „Мечо Пух”. Полицаи от пътна, криминална, териториална полиция и атрактивните за децата полицаи от Тактическото звено за бързо реагиране, показаха на децата важните за полицая техника и обрадване, които ги отличават от другите професии. Малчуганите се запознаха с полицейската професия с нейната необходимост, значимост и отговорност. Не беше изненада, че децата се оказаха доста подготвени и отговаряха на въпросите за тяхната сигурност и безопасност. Демонстрираха отлични познания по пътна безопасност, реда за използване на телефона за спешна помощ 112 и колко е важно да се спазва закона. 
Демонстрация по лична защита и възможността да се докоснат лично до оборудването на полицаите силно развълнува децата. Много от тях изразиха желание да изберат тази професия. 
 

16 яну 2020

ГДБОП предупреждава за активна СПАМ атака

Към потребителите - Не отваряйте съобщенията, директно ги изтривайте! Целта е заразяване на компютърни конфигурации и смарт устройства

ГДБОП предупреждава за активна СПАМ атака спрямо гражданите, а целта е заразяване на компютърни конфигурации и смарт устройства. Както и при предишни подобни атаки, се използва името на държавна институция  - в случая Министерството на вътрешните работи.  Съобщенията се изпращат от електронен пощенски адрес: [email protected], наименован „Пътна полиция МВР“,  и съдържат прикачен файл, за който се претендира, че е електронен ФИШ от КАТ или призовка за извършено друго нарушение по Закона за движение по пътищата.
МВР напомня, че такава практика не съществува и всяко едно електронно съобщение следва да бъде разглеждано от получателите му като измамно. Затова – не го отваряйте и директно го изтрийте.

От специализиран отдел „Киберпрестъпност“ на ГДБОП посочват, че в днешни дни СПАМ кампаниите излизат от обичайната си цел: разпращане на непоискани търговски съобщения с рекламна цел и придобиват вид на кибератаки, които целят заразяване на устройства на крайните интернет потребители. Сигнализират още и за други СПАМ атаки, при които получателите вече биват изнудвани да заплащат определени суми пари в крипто валута. Откупът се изисква, за да не бъдат разпространени нецензурирани снимки на получилите на съобщението.

Ежемесечно се извършват съвместни действия с големите интернет доставчици в страната за филтрация на подобни атаки, но при смяна на източника на атаката има период, в който тя е активна и достига до интернет потребителите, до които е била адресирана.  

15 яну 2020