МВР

ОД Сливен

 

Новини

ПРЕДПРИЕТИ МЕРКИ ПО ИЗДАВАНЕ НА БЪЛГАРСКИ ЛИЧНИ ДОКУМЕНТИ

Уважаеми граждани, уведомяваме Ви, че всички лица с постоянен адрес на територията, обслужвана от Областна дирекция на МВР - Сливен, имат възможност да подават заявления за издаване на български лични документи във всяко едно от звената БДС на територията на Сливен – РУ Нова Загора, РУ Котел, РУ Твърдица. 
Мярката е с цел облекчаване на по-натоварените звена БДС, както и е с цел допринасяне на удобство за гражданите, които в рамките на работното време могат да направят избор на предпочитано от тях звено, различно от това по постоянния им адрес. 

Готовите лични документи се получават в звеното БДС на ОДМВР-Сливен, където е подадено заявлението. 
В тази връзка Ви предоставяме информация за натовареността по РУ, както следва:

бдс 251219 

Работното време на служба БДС в Сливен  и РУ-Нова Загора е от 08,30 до 17,30 часа без прекъсване от понеделник до петък. 
Служби БДС в районните управления в Котел и Твърдица работят от 08,30 до 12,00 и от 13,00 до 17,30 часа в дните от понеделник до петък. 


 

20 сеп 2019

Засилена патрулна дейност в дните преди и по време на студентския празник на РУ-Сливен

Шестима са задържани за притежание на наркотици

На  6 декември в град Сливен е извършена полицейска проверка на 30-годишния П. Ж. от град Камено, област Бургас. В него е намерено и иззето топче станиол, съдържащо марихуана. Образувано е досъдебно производство. 
Наркотични вещества са иззети на  7 декември при проверка на 18-годишния Д.Б. от град Сливен. Той е установен в кв.“Българка“. Доброволно е предал топче от станиол, съдържащо наркотично вещество. Образувано е досъдебно производство. 
На 8 декември, около 22,50 часа, на ул.“П.Яворов“ в град Сливен е извършена полицейска проверка на 38-годишния П.С., като в него е намерено и иззето хартиено пликче, съдържащо бяло кристалообразно вещество, което при направения полеви тест е реагирало на метамфетамин. Образувано е досъдебно производство. 
На 8 декември, около 04,25 часа, на бул.“Хаджи Димитър“, е извършена проверка на 
28-тодишния В.Т. от град Сливен. В него е намерено и иззето пликче, съдържащо бяло кристалообразно вещество, което при направения полеви тест е реагирало на амфетамин. Образувано е досъдебно производство. 
Малко след полунощ на 9 декември в кв.“Комлука“ е извършена проверка на лек автомобил „Фолксваген“. 18-годишният М.С., пътник в автомобила, доброволно е предал ръчно свита цигара с марихуана. Образувано е досъдебно производство.  
           

09 дек 2019

16 нарушения при 24-часовата операция срещу паркиране на инвалидни места

Операцията е проведена на територията на ОДМВР-Сливен за времето от 06,00 часа на 3 декември до 06,00 часа на 4 декември. Акцията е  част от календара на Европейската мрежа на службите на Пътна полиция (TISPOL) и се провежда на територията на всички страни-членки. Целта е да се постигне като възпитателен, така и превантивен ефект. 
За 24 часа екипи на Пътна и Териториална полиция в Сливен и Нова Загора са установили 16 нарушения. Съставени са 5 акта и 11 фиша на водачи, паркирали на места, предназначени за хора с увреждания. Нарушенията са констатирани предимно на паркингите на големите хипермаркети в Сливен и централната част на Нова Загора. Нарушителите са санкционирани съгласно Закона за движение по пътищата с глоба в размер на 200 лева.
Често водачите на моторни превозни средства използват тези паркоместа, поради тяхната близост и лесен достъп до учреждения и магазини,  като лишават от това право истински нуждаещите се. Санкционираните при вчерашната операция са както мъже така и жени, които открито са изразили съжаление за постъпката си и съзнават колко е важна подобна организация при паркирането за хората с увреждания. 


           
           
           

04 дек 2019

Пътна полиция в Сливен информира гражданите за промените в реда за пререгистрация на моторни превозни средства

От 1 декември 2019 година влизат в сила промените в Наредба I-45 от март 2000 година за регистрация и отчет на моторните превозни средства. Съгласно чл.17 ал.1 от наредбата при всяка промяна в регистрацията се подменя свидетелството за регистрация, а табелите с регистрационен номер - по желание на собственика. 
Както и досега пререгистрацията става по постоянен адрес на собственика. Превозното средство, придобито от друг регион в страната, се представя за идентификация и промяна на свидетелството за регистрация в службите на Пътна полиция. С изменението в наредбата се дава възможност собствениците да оставят старите регистрационни табели или да ги подменят с нови. Задължително се подменя  свидетелството за регистрация /регистрационен талон/ с данните на новия собственик. 
Задължително се представят за подмяна табелите с регистрационен номер, които не отговарят на българските стандарти БДС.

 

03 дек 2019

Операция на TISPOL за контрол използването на инвалидните места за паркиране

ОДМВР-Сливен ще се включи в 24-часовата специализирана операция за контрол над водачите, използващи места за спиране, предназначени за лица с трайни увреждания. Операцията е по инициатива на TISPOL и ще се проведе за времето от 06,00 часа на 3 декември до 06,00 часа на 4 декември на територията на цялата страна. 
В тази връзка в ОДМВР-Сливен е създадена необходимата организация за извършване на контрол на обществени паркинг и  районите на големите хипермаркети за използването на инвалидните места за паркиране.  Целта на операцията е да се постигне както възпитателен, така и превантивен ефект. Често водачите на моторни превозни средства използват тези паркоместа, поради тяхната близост и лесен достъп до учреждения и магазини,  като лишават от това право истински нуждаещите се. Нарушителите ще бъдат глобявани съгласно Закона за движение по пътищата. За това нарушение  е предвидена глоба в размер на 200  лева.

 

02 дек 2019

Малко над 26 600 граждани на област Сливен предстои да подменят личните си документи през 2020 година

До края на 2020 година изтича срокът на валидност на близо 26 644 лични карти на граждани от Сливенска област, напомнят от сектор „Български документи за самоличност“ при ОДМВР-Сливен. От месец януари до месец октомври 2019 година от сектора  са издадени 15 004 лични карти. 
Важно е да се знае, че заявления за подмяна на лична карта може да подават и преди изтичане на срока на нейната валидност.
В срок до 30 дни от датата на изтичане на валидността на личните карти гражданите следва да подадат заявления за издаване на нови.
Гражданите нямат задължението да подменят паспортите си, но са длъжни да ги върнат до три месеца от изтичане на валидността им. 
При изгубване, кражба, повреждане или унищожаване на български документ за самоличност трябва в срок до три дни да заяви това пред най-близката служба на Министерство на вътрешните работи (РУ по постоянен адрес), където се попълва декларация по образец, въз основа на която документа ще бъде обявен за невалиден с цел предотвратяване на злоупотреба с него. След което в едномесечен срок следва да се предприемат действия за снабдяване с нова лична карта.
Ако притежателят сам намери документа си, той е длъжен да се яви в служба “Български документи за самоличност” в ОД на МВР или РУ по постоянен адрес и да го представи.
Използването на невалиден документ е нарушение и се санкционира.

Във връзка с изтичащият голям брой български лични документи през 2020 г. и с цел предотвратяване появата на напрежение при административното обслужване на гражданите при издаване и подмяна на български лични документи, ОД МВР Сливен Ви уведомява, че:

1. Съгласно разпоредбата на чл.7, ал.1 т.1 от Правилника за издаване на българските лични документи всички лица с постоянен адрес на територията, обслужвана от Областна дирекция на МВР – Сливен, имат възможност да подават заявления за издаване на български лични документи във всяко едно от звената БДС на територията на Сливен – РУ Нова Загора, РУ Котел, РУ Твърдица. Мярката е с цел облекчаване на по-натоварените звена БДС, както и е с цел допринасяне на удобство за гражданите, които в рамките на работното време могат да направят избор на предпочитано от тях звено, различно от това по постоянния им адрес. Готовите лични документи се получават в звеното БДС на ОДМВР Сливен, където е подадено заявлението. 

На електронната страница на ОДМВР-Сливен се предоставят данни по седмичната натовареност за прием на заявления по  районни управления.

2. Гражданите, могат предсрочно да поискат подмяна на БЛД 
3. Създадена е необходимата организация за осъществяване на „организиран прием“ на заявления за издаване и подмяна на български лични документи (лична карта и/или паспорт). От тази възможност могат да се възползват институции, ведомства, кметства предприятия и фирми на територията на гр. Сливен. Ако служителите им не могат да се явят в звената „БДС“ при ОДМВР Сливен, обслужването ще се извършва посредством мобилна биометрична станция. За осъществяване на „организиран прием“ на заявления за подмяна и издаване на лични карти /паспорти е необходимо ръководителят на съответното ведомство, кметство, фирма или държавна структура да отправи искане до Директора на ОД МВР Сливен и предостави списък на желаещите да подменят документите си за самоличност. В писмото си посочете лице за контакт. Служител от ОДМВР – Сливен ще осъществи връзка с определеното от Вас лице за контакт и съвместно ще се създаде необходимата организация за доброто и бързото административно обслужване на гражданите. Готовите документи за самоличност всеки служител ще получи на гишетата на сектор “БДС” в съответните полицейски управления.
Повече информация по отношение на процедурата за организиран прием на заявления може да получите на телeфони: 044/ 644-355.
4. Друга възможност за подаване на заявления за издаване на български лични документи е чрез Портал за електронни административни услуги на МВР (e-uslugi.mvr.bg) – „Издаване на лични карти на български граждани“ и „Издаване на паспорти на български граждани“. За да ползвате електронните услуги на МВР е необходимо да притежавате валиден квалифициран електронен подпис, издаден от лицензиран от Комисията за регулиране на съобщенията доставчик на удостоверителни услуги

Ежедневна информация, свързана с издаването на българските лични документи може да се получи на телефони: 044/644-355.

 

02 дек 2019